Concello y Sergas discrepan al valorar que Ribadeo tenga pediatra un día a la semana

M.C. RIBADEO / LA VOZ

A MARIÑA

El regidor dice que la situación es intolerable y el Sergas, que la atención está garantizada

24 ago 2016 . Actualizado a las 05:00 h.

El regidor de Ribadeo, Fernando Suárez, denunció ayer que el centro de salud tiene este mes pediatra sólo un día a la semana. Calificó la situación de «intolerable» para un municipio con más de 10.000 habitantes que durante el verano recibe a muchos visitantes. «O servizo de pediatría é atendido unha vez á semana e ata o centro de saúde se despraza unha profesional que anda por outras localidades (..) Isto é debido a que a persoa titular do posto está de vacacións, como é lóxico».

El regidor arremetió contra la gestión del PP: «Aínda nos resoan na cabeza esas verbas grandilocuentes que estes persoeiros do PP o outro día estiveron dicindo aquí do moito que fixo o PP para A Mariña». Además de criticar lo que ocurre con pediatría, Suárez recuerda que en el mismo centro de salud recientemente se amortizó una plaza de médico de familia «incumprindo os ratios que estiveron durante moitos anos para dar servizo a unha poboación que, desgraciadamente nunha alta porcentaxe, empeza a ser unha poboación maior». Defendió el trabajo de los profesionales, pero criticó la gestión.

Desde el Sergas reconocieron que el pediatra está de vacaciones y que la situación es temporal, «que de forma puntual está a cubrirse cun profesional de pediatría» que se desplaza al centro de salud un día a la semana. Inciden en que no existen especialistas en pediatría «disponibles para ser contratados en determinados períodos», pero puntualizan que «todos os nenos teñen asegurada a asistencia sanitaria e a visita pediátrica que realiza o seguimento e o programa de atención ao neno san co pediatra que acode ao centro de saúde». Aseguran que los niños son atendidos por el médico de familia de sus progenitores, a la vez que recuerdan la formación de estos facultativos en unidades de pediatría durante su rotación MIR.

«O Sergas garante asimesmo que toda a atención pediátrica urxente é atendida no PAC e no Hospital da Costa por profesionais de pediatría (..) Esta reordenación de recursos realízase dende hai anos e a actividade histórica demostra que o incremento de demanda asistencial de pediatra que queda como referencia asumindo o cupo do compañeiro do outro centro non é substancial, xa que queda compensada coa diminución da demanda de asistencia médica durante o período estival», indicaron ayer fuentes del Sergas.