Castiñeira y Trump, protagonistas en las coplas de Foz

Yolanda García Ramos
yolanda garcía FOZ / LA VOZ

A MARIÑA

Pepa Losada

Participaron Sin Xeito, Farangullas, Ruxe Ruxe, Pé do Molete, Los Guindillas y Trouleiras en la Bahía

25 feb 2017 . Actualizado a las 05:00 h.

El entroido focense dispara el termómetro de febrero. Hablamos de un «anticiclón» distinto al meteorológico, que se encargaría anoche de caldear el ambiente carnavalero que ya reina. Fue el concurso de coplas que se celebraba al cierre de esta edición en la sala Bahía de Foz, tras el pregón de Os Bonaerensis, protagonista a la vez de una exposición en el Cenima en estas fiestas.

Se presentaron seis grupos. Participó en el evento Sin Xeito, que aprovechó la cita para ponerse en primero y merecido plano en una de sus coplas. Al son de la canción O meu merengue celebraron sus 20 años de existencia, con copla y autohomenaje: «Non se diría que xa van vinte anos, e aínda non paramos de turutar». También presentaron un Remix de actualidade, con temas de rabiosa actualidad: Podemos, Donald Trump, la Corona española...

Sin Xeito compartió otro instante de la noche con Farangullas (esta peña cumple una década) y Escondidos de música de fondo en la copla bajo el título Felices aniversarios. Ambas se retaron a un «duelo» de lo más simpático para hoy, que será el gran día: «No desfile! Solas nós e vós! E un xurado por favor... Solo turutas, unha caixa e un bombo! No desfile! E que gane a mellor! Peleando antes de salir por todo Foz».

Crítica con humor

Ruxe Ruxe presentó tres coplas: Estudiantina focense sobre la futura residencia local de ancianos, A coroación y A gozadera de Trump. Pé do Molete presentó otra copla con el nombre del grupo y «dardos» dirigidos al regidor local. El alcalde Javier Jorge Castiñeira no se libró en este caso del tono crítico del tema.

As Farangullas ofrecieron más coplas propias en el Bahía: Boas carnavaleiras, Unha coroación máis y Tamos de aniversario.

Los acordes de Pero sigo siendo el rey sonaron con Los Guindillas y su copla en honor a Don Juan Carlos I. Trouleiras, que llevan ocho años, como «comparsiña» dicen, rindieron sendos homenajes al carnaval local en A comparsiña y Viernes de coplas.

«Que o noso entroido é o mellor»

«A comparsiña» es de Trouleiras: «(...) Dime que sentes o mismo ca nós, dime que o noso entroido é o mellor. Cando chega o entroido, sacamos os traxes e amañámonos, e subimos o Pema a todo pulmón. Aínda que o tempo non vaia ó noso favor, non podemos facer nada, só bailar ó ritmo do tambor».

También presentaron «Viernes de coplas»: «As trouleiras bailan, as trouleiras ríen, as trouleiras queren mover o corpo todo o desfile. As trouleiras bailan, pero falta Paula, que nos está esperando na porta do Campo da Cabana. O porto xa está amañado(...)».

«Pero sigo siendo el Rey»

Los Guindillas presentaron una copla-canción con la recurrente melodía en el género «Pero sigo siendo el rey»: «(...) Co asunto da Corina e que me fun de cacería tuven que pedir perdón. Tamén pola domadora que tiña unha grabadora tuven que darlle un millón/ Que decir das miñas fillas unha é tonta e outra lista non sei cal é a mellor/ A tonta non é tan tonta a lista non é tan lista Froilán vai ser o mellor/ Co asunto da Corina e coas pérdidas de orina non me fai falta mexar/ Ahora que veña Leticia a decirme con malicia que xa non podo reinar».

«Casti xa podes ir armando o plan»

«Tamos de aniversario» fue la copla que presentaron Farangullas por sus diez años de vida, al ritmo de la canción «Vuela»: «(...) Sigue sumando con nós por outro entroido bailando que suma e que sigue dentro e fóra de Foz(...)».

Otra suya fue la titulada «Unha coroación máis», al ritmo de «Despacito»: «Si, xa levo tempo esperándote chegou a coración... Vin que a barra estaba chamándome, solo hay coca cola, falta o ron... Tú eres o máis rata do carnaval. Casti xa podes ir armando o plan, solo che pedimos unha barra libre...(...)».

«Hoxe vasnos ter que aguantar»

En la copla «Pé do Molete», cuyo autor era la peña de mismo nombre, el alcalde focense, Javier Jorge Castiñeira, fue protagonista de la misma. Este era su estribillo: «Queremos que veñas un día á nosa peña pa que a xente sepa que vales a pena». Decía: «Sei que xa levas un cacho mirándome. Tranquiliño alcalde que son eu. Vexo que os pés non che paran de temblar.Hoxe vasnos ter que aguantar(...) Caaaasttttiñeiraaa enches de badenes as rúas enteiras. Solo pos asfalto pos de dereitas. O resto con baches que xa fan goteiras».

«E saíu elixido Donal Trump...»

Su copla «Estudiantina focense» decía así anoche: «(...) Somos conscientes de que hai centenarios, pois sempre sae unha foto no xornal, lévanlles flores para celebrar cen anos, pero máis lles vale un sitio onde estar(...)».

«A gozadera de Trump» también sonó con Ruxe Ruxe: «E saíu elixido Donald Trump, o mundo vaise acabar... medo nos dá que empece a gobernar, a polémica está servida xa!! Di que quere declarar a guerra, a todo aquel musulmán... quere meter en problemas a todo país occidental!!(...)»

«O entroido de Foz é o máis potente»

Presentaron la copla «20 anos»: «(...) Desfilamos con choiva, neve ou aire. No muelle hai xente de tódalas idades. O Entroido de Foz é o máis potente. Desfila e baila toda, toda a xente. O Entroido de Foz ten moita sabrosura. Xa nolo queren copiar ata na lúa».

En su copla «Remix de actualidade» también cantaron: «En pleno 2017 e vaia como está o país. Que si Gurtel que si black, e o peor está por vir. Pois non sabemos se Iglesias amigou con Errejón... Non discutir! Que eso xa o fan os demais, Fumade a pipa da paz(...)».

Todo preparado y listo hoy para el desfile, con tráfico restringido y 7.000 euros en premios

Hoy es el día señalado, la prueba de fuego de la edición número 36 del gran desfile del entroido en Foz que tiene un listón alto en número de participantes pues, más arriba o más abajo, ronda los mil cada año. Al menos ya en torno a 800 personas le dan vida, como componentes de una veintena de peñas que acuden. Son su alma.

La hora señalada será por la tarde, a las 17.00 horas. Siete mil euros en premios esperan al final de la convocatoria, después de recorrer todos los inscritos las calles de Foz, con buenas dosis de humor, picardía y desparpajo. Saldrán desde el puerto y la Casa da Cultura focenses.

Desde el Concello de Foz han pedido la colaboración del público en general «para que a organización do desfile sexa áxil» y señalan que se podrá «aparcar nas explanadas que hai a partir da piscina», según lo publicado en su página de Facebook.

Desde la Policía Local de Foz hay otro aviso, respectivo al plan especial de tráfico que se activa para la ocasión y dada la magnitud del evento. A partir de las doce de la mañana no se podrá aparcar en la explanada portuaria. Por otro lado, desde las 14.00, en las siguientes calles habrá cierre al tráfico y también estará prohibido el estacionamiento: Valle Inclán, Avenida da Mariña, Rúa de Lugo, Salvador de Madariaga, Irmandiños, Curros Enríquez, Trapero Pardo y Rosalía de Castro.

Por último, los menores de 18 años de edad que quieran participar en el desfile deberán presentar autorización firmada por padre, madre o tutor, a disposición hoy en la mesa de inscripción.

Otras citas del día

A lo largo de este sábado actuarán en Foz charangas con Perkusiona. Tras el desfile habrá chocolatada en Campo da Cabana. A las 23.30 horas en la Sala Bahía habrá baile con Marvella y Jerusalén. Los premios se darán a la una y media de la madrugada.

Os Bonaerensis, pregoneros a ritmo de rap

«Buscade un plan po carnaval, no entroido nada sale mal» era el estribillo del rap que anoche ofrecerían Os Bonaerensis en calidad de pregoneros del entroido focense. En la sala Bahía tuvo lugar la lectura de una composición propia que incluía más letra: «Con aldeano e o da oil en camión os coxos mola mogollón/ Max Todonte versus Kid Killa a inxusta medieval vai de maravilla / Chamámoslle Minio a Travolta e Newton Jhon cos seus camellos chega Abdulón/ Doicheme a cabeza deuche garrafón, hola Rafaela co lobo feroz, come un cocido ou un bo arroz/ Co sumo pontífice e no avión a raíña inglesa da pérfida Albión/ Tiñamos máis pero imos parar non vaia a ser o demo que vos sente mal». foto pepa losada