«¿Estamos preparados para tanto turismo? ¿Qué comarca queremos?» Analizan el potencial y las carencias de A Mariña

La Voz FOZ / LA VOZ

A MARIÑA

Xaime Ramallal

La Federación de Comercio A Mariña reunió en una jornada a empresarios, asociaciones y Administraciones, y abogó por la unión para conquistar logros

21 mar 2024 . Actualizado a las 18:52 h.

«Estamos preparados para asumir todo o turismo que recibiremos ao longo dos vindeiros anos? Contamos coas prazas de aloxamentos necesarias? Que Mariña queremos?» Son algunas de las preguntas relacionadas con el sector del turismo que la presidenta de Acisa Ribadeo y de la Federación de Comercio A Mariña (FCAM), Carmen Cruzado, planteó en la jornada «Presente e Futuro do Empresariado da Mariña», que se celebró este jueves en el salón de actos del Cenima, en Foz. Participaron representantes de AciaFozCCA, Beiras de Viveiro, ACIA Burela, CCH de

Viveiro y la patronal ribadense y se abordaron cuestiones y proyectos relativos al comercio, la hostelería, el empleo, las infraestructuras o el turismo.

Desde la FCAM apuestan por el trabajo conjunto entre Administraciones, asociaciones y empresas «para que A Mariña vexa incrementada a súa puxanza económica». El presidente de AciaFozCCA, José Carlos Paleo, reflexionó sobre la situación de las pequeñas empresas, de las regentadas por autónomos y con un máximo de cinco trabajadores. Apostó por la creación «da tarxeta do comercio da Mariña», por «as facilidades e vantaxes para mercar que suporía para o sector. Sería unha ferramenta que produciría beneficios para todas as partes, no sentido de unir a comerciantes e clientela, para que todos vexan A Mariña como un ente único».

Domingo González, responsable de Beiras de Viveiro, expuso la falta de personal que afecta al sector hostelero «a pesares das melloras introducidas tanto nos salarios como nos horarios» y se refirió a la necesidad de cambiar hábitos para permitir que los empleados de la hostelería puedan conciliar la vida familiar y la laboral.

Becky Hermida, tesorera de ACIA Burela, recordó que en 2022 en la comarca había censadas casi 6.400 empresas, «das que 3.747 están situadas en Ribadeo, Foz, Burela e Viveiro. O 96 % son microempresas e o 66 % do tecido empresarial está formado por autónomos». Destacó «a necesidade de incentivar aos desempregados, hai que orientalos e facerlles un seguimento. Moitos están a cobrar prestacións, que son necesarias, pero non teñen motivación para saír á busca de emprego ou a formarse».

Sobre infraestructuras también disertó Isabel Méndez, gerente del CCH de Viveiro: «É fundamental mellorar as estradas e as comunicacións para que as empresas teñan interese por asentarse na Mariña, xa que sacar o produto desde algúns puntos desta comarca encarece moito os custes e iso fai que os empresarios teñan moitas dúbidas á hora de elixir esta comarca para asentarse e que moitos decidan irse a outros lugares (...) Levamos anos de espera por unha estrada vertebradora e moderna, que nos permita acurtar os tempos empregados para percorrer o tramo comprendido entre O Vicedo e Ribadeo». También citó el deficiente servicio de tren.

Al acto también acudieron empresarios, las regidoras de Viveiro, Barreiros y Alfoz, las edilas de Comercio y Turismo de Foz y de Ribadeo, el jefe territorial de la Consellería de Economía, representantes de la Fundación Expomar y del GALP A Mariña-Ortegal.

Cerraron el acto Marta Barreiro, secretaria territorial de la Xunta en Lugo; Ana Ermida, regidora de Barreiros y vicepresidenta de la Mancomunidade de Concellos da Mariña, y Francisco Cajoto, alcalde de Foz y diputado provincial del Área de Recursos Sostibles.