«Pasei e paso medo nas estradas»

Juan Ventura Lado Alvela
J. v. lado CEE / LA VOZ

VIMIANZO

Ana Garcia

El jefe de la Policía Local, Luis Caamaño, gran aficionado al ciclismo, habla de los peligros y la falta de concienciación

23 jun 2017 . Actualizado a las 05:00 h.

«Pasei e paso medo cando saio na bicicleta ás estradas. Aínda que a min non me gusta moito, que son máis de monte, ao mellor cando vou só ou así, collo a bicicleta de estrada e a verdade é que é un tema moi delicado», explica el oficial de la Policía Local de Vimianzo, José Luis Caamaño Domínguez, gran aficionado a las dos ruedas y que ha participado en ediciones anteriores del Día da Bicicleta, como la organizan para este domingo en la capital soneirana La Voz de Galicia y Radio Voz y el Concello.

«Os condutores -e eu aínda que trato de ser cauteloso inclúome tamén- cometemos moitos erros, verdadeiras neglixencias incluso. Un condutor que non anda ou non anduvo nunca en bicicleta non sabe o que é realmente. Hai casos que me chaman especialmente á atención, como os dos profesionais, que viven do carné e suponse que deberían ter un coidado extra. Houbo unha melloría, non se pode negar, pero penso que falta aínda moita concienciación», resume.

Camaño despega también algunas dudas sobre el comportamiento de los ciclistas que, a lo mejor otros usuarios de la vía desconocen por completo, por ejemplo respecto a los arcenes. «Os das estradas de por aquí, aínda que poidan parecer anchos nalgúns casos, realmente non os podes utilizar cunha bicicleta destas [tienen las ruedas especialmente estrechas] porque están cheos de area, de pedriñas que realmente son un perigo. O que fas é achegarte á liña, moitas veces entrando incluso no carril e ves algún que che pasa como dicindo: ‘mira este, que non terá sitio abondo para se arrimar á beira’», detalla.

Tampoco esculpa a los ciclistas «que cometemos moitos erros. Aínda o falaba este día cunha rapaz de Baio que anda bastante. Vai moito pola estrada de Laxe. Esa estrada, como outras, con relativamente pouco tráfico, pero estreita e chea de curvas e o tipo de vías que temos que tratar de evitar. Por iso digo que nós tamén cometemos erros», apostilla.

En cualquier caso, Caamaño ve un «repunte total» en cuanto al uso de la bicicleta y le parece muy positivo, tanto entre los más avezados que hacen largos trayectos como entre «os que comezan a collela» para tramos muchos más cortos.

Aunque ahora roda más bien «pouco», como él mismo reconoce y le gustaría hacerlo más, el voluntario de Protección Manuel Rodríguez Rama, que también ha participado en otras ediciones del Día da Bicicleta, es aficionado y conoce tanto los riesgos, como la necesidad de incidir en las cuestiones de seguridad. «A min non me afecta moito porque cando vou, vou ao monte. Si se ve que entre os condutores hai de todo, quen ten máis coidado e quen non, pero aos ciclistas é preciso protexelos porque logo caen e teñen perigo», señala Rodríguez, para quien «promover a práctica do deporte sempre é positivo e saudable», sobre todo entre la gente que disfruta de ello y entre los más pequeños.

Inscripciones

Las inscripciones para participar en el Día da Bicicleta del domingo se pueden hacer ya en el Concello de Vimianzo o el mismo día en la plaza a las 10.30 horas. Es obligatorio usar casco.