El Agra demanda con más de 1.300 firmas un pulmón verde

Rodri García A CORUÑA / LA VOZ

A CORUÑA

M. R.

«Somos o barrio da cidade con máis poboación e o único que non ten un parque», aseguran los vecinos

11 abr 2017 . Actualizado a las 05:00 h.

«Somos o único barrio da cidade que non ten unha sola zona verde, nin unha; e somos entre 26.000 e 30.000 veciños, o barrio máis poboado da cidade». Así resumía Ricardo Seixo, de la asociación de vecinos del Agra, la situación de esta parte de la ciudad. Lo hacía en la mañana de ayer después de presentar en el registro municipal del Ágora más de 1.300 firmas demandando, una vez más, la puesta en marcha del Parque del Agra. «Debemos levar desde o no 2004 pedindo o parque», apuntaba María Junquera Castreje que, junto con Mercedes Raposo y Lorena Ferreiro, presentó las firmas recogidas a favor de esta demanda.

Sobre la ubicación de esta zona verde argumentaba Seixo: «É o único espazo do barrio que queda libre e non queremos renunciar a el; e no único sitio no que se pode facer o parque; se non se fai aí estamos perdidos, non hai outra alternativa». Aludía al lugar que se conoce como Campo da Burra y que está pegado al edificio del Observatorio. En la zona más próxima a dicho edificio la maleza es más alta, hay sobre todo silvas, mientras que por el resto de la parcela discurren diversos senderos, aunque la vegetación tiene varios centímetros de altura y en algunos puntos hay hasta restos que apuntan a un incipiente vertedero incontrolado. Las pintadas también ocupan las vallas colindantes.

«O que queremos é que de unha vez por todas se tome en serio este tema porque polo de agora non se tomou en serio», argumentaban los vecinos tras presentar las firmas. «Levamos polo menos 15 anos reivindicando o que chamamos Parque do Observatorio e que no PXOM da cidade aparece como o Parque da Agra», indicaba Seixo. También recordaba que durante todos estos años «os diferentes gobernos municipais foron facendo diversas xestións, diferentes cousas pero, en definitiva, o que non foron facendo foi o parque».

Ahora mismo estaba parado

De todos modos, reconocían que el proyecto ahora mismo está parado y de ahí su movilización: «Acordo tras acordo chegamos a hoxe e o parque está sine die: non sabemos cando se vai facer, nin como, nin de que maneira; non hai proxecto do parque feito no Concello; o goberno local está nunhas negociacións, de novo, cos propietarios de terreos para poder ter zona libre onde poder executar o parque e isto é a historia de nunca acabar».

 Los terrenos que en su día ocupaban las monjas adoratrices fueron adquiridos por un particular que llegó a un acuerdo con el anterior gobierno municipal para incluirlo en el PXOM. El asunto acabó en los tribunales, el Superior de Galicia le dio la razón a dicho propietario y ahora «hai que renegociar todo de novo e iso volve a paralizar a execución do parque».