Elena Ferro pisa la alfombra rosa de los Goya de la mano de María Vázquez

Rocío Perez Ramos
Rocío Ramos LALÍN / LA VOZ

DEZA

Raúl Terrel | EUROPAPRESS

La actriz, nominada por «Matria», llevó dos diseños de la zoqueira cruceña

15 feb 2024 . Actualizado a las 05:00 h.

La alfombra rosa de los Goya tuvo este año en Valladolid un punto cruceño, de la mano de la actriz gallega María Vázquez, nominada a mejor actriz protagonista por Matria, y que eligió para asistir a la gala a la zoqueira Elena Ferro. Creó para ella un bolso y unos zuecos de tacón de cuero a juego con un vestido realizado con una tela antigua.

El encargo, explica Elena Ferro, se produjo hace alrededor de unos dos meses. «Foi bonito que nos levara nos Goya e tamén poder coñecer a María, que é súper riquiña, e era xa clienta nosa da tenda que temos na Coruña, pero non os coñecíamos de antes e veu ao taller para probar e para ver á medida». Para ella confeccionaron «uns zocos de tacón alto abertos por diante e por detrás e un bolso a xogo, que levaba tamén unha cadea para colgalo logo na festa e non ter que levalo sempre na man». Eligieron «un coiro dunha cor cobriza que quedaba ben para a festa e o tono ía moi ben coa cor do vestido que tiña uns brillos e era o que mellor encaixaba».

Para Elena Ferro, «é unha honra que decidise levarnos postos nunha ocasión coma esta». No se es la primera vez que los diseños de este taller artesano pisan una pasarela de cine. Otra gallega, Sofía Oriana Infante, compositora de la música de la película Elisa y Marcela, dirigida por Isabel Coixet, eligió también unos zuecos de Elena Ferro para acudir a la Berlinale, la meca del cine europeo en el 2019 a la que estaba invitada como nominada por la banda sonora del filme, aunque no se trajo el Oso a casa.

Antes de eso, en el 2014, estuvo nominada a los Goya la película gallega A Esmorga y, explica Ferro, «aí ían todos calzados con zocos». Son algunas de las citas que ayer recordaba la artesana de Merza que señala que «nos Mestre Mateo é habitual e algún ano coincidían varias persoas á vez» con diferentes encargos para el mismo evento. Hubo ya quien recogió también diferentes premios de cine calzado por este taller centenario en estos últimos años.

Para Ferro, «é unha honra para nós, sobre todo sendo un calzado que ninguén quería poñer e que agora poida estar en calquera sitio, en lugares tan glamurosos como estes e que a xente lle otorga ese valor». Son piezas, dice, «que non tratan só como un calzado senón como algo que se trata con moito agarimo, son pezas que non desbotas cando te cansas de elas, senón que se gardan e iso ten moito valor para nós». Son zapatos «que teñen algo que contar, unha historia detrás, e iso é o que fai que a xente agora os respecte», añade.

Las creaciones de EFerro beben de la tradición más ancestral y son un ejemplo vivo de nuestra historia, de nuestras raíces, transformada en un elemento que aúna comodidad y moda. Una combinación de elementos que hace que sus piezas sean cada vez más requeridas para todo tipo de eventos y sean para el que los lleva un elemento de orgullo patrio y, a la vez, de diseño y modernidad.