Vilariño llama sectario a Rodríguez por un acto del Camiño de Inverno en Rodeiro

Olimpio Pelayo Arca Camba
o. p. arca LALÍN / LA VOZ

RODEIRO

Lo acusa de no contar con Lalín pese al trabajo ingente en promocionar la ruta

13 ago 2016 . Actualizado a las 05:00 h.

El concejal de Turismo de Lalín, Francisco Vilariño, cargó ayer contra el conselleiro de Cultura, Román Rodríguez, acusándolo de un comportamiento «absolutamente sectario» por no contar con el Concello de Lalín para celebrar la entrada en vigor de la nueva Lei de Patrimonio Cultural que reconoce oficialmente el Camiño de Inverno como ruta de peregrinación a Santiago. Una oficialidad que señala la Xunta festejará con un acto que incluye una caminata de dos kilómetros, íntegramente por el municipio de Rodeiro, «aínda que Lalín pasa por ser un dos municipios atravesados por máis quilómetros desta vía».

Por esa razón, Vilariño considera que «Román Rodríguez e a Xunta do PP dan mostra, unha vez máis, da súa conduta totalmente partidista e sectaria, que deixa á cidadanía nun segundo plano. Non temos nada contra o Concello de Rodeiro, pero non entendemos que sendo Lalín un dos concellos máis implicados e cun maior traballo desenvolvido para a posta en valor do Camiño de Inverno, quedemos completamente á marxe desta actividade, cando perfectamente se podería ter desenvolvido nos dous municipios, ou mesmo se poderían ter buscado fórmulas que involucrasen a todos os concellos do Camiño de Inverno», expuso.

El concejal de Turismo de Lalín va más allá y asegura que esta actitud refleja la falta total de implicación y de apuesta por Lalín a que acostumbra la Xunta, un comportamiento que se repite, añade, «na inexistencia de investimentos ou na negación do apoio para cuestións de marcada importancia como a Oficina Agraria ou a xestión do conservatorio». Vilariño dijo que parece mentira que Román Rodríguez sea de Lalín «porque vai pasar á historia por ser o cargo desta vila que menos mirou polos seus veciños e que fixo todo o contrario: castigar aos lalinenses e favorecer aos concellos limítrofes».

Hace hincapié en que el PP «vapulea co seu sectarismo e co uso partidista que fai dos cartos públicos aos veciños de Lalín» y subraya que la capital dezana está más que legitimada para tener un papel destacado en la promoción de esta ruta xacobea. Destacó así «o traballo inxente que dende o goberno estamos a facer por promocionar o Camiño de Inverno como eixo para a atracción de visitantes, sendo incluso o punto de encontro de todos os actores implicados neste cometido, como se mostrou en reunións que organizamos».

Recordó además la implicación de la ciudadanía lalinense en la puesta en valor del camino por su importancia económica y social: citó como ejemplo la existencia de una dinámica asociación que trabajó fuerte por la oficialización de la ruta, que al igual que los demás vecinos se verá afectada por las «políticas dogmáticas do PP». Explica, no obstante, que «esta actitude non nos fará recuar senón que redobraremos esforzos para poñer en valor o Camiño de Inverno», como mostrarán con nuevas iniciativas.

Vilariño calificó como tomadura de pelo la invitación al acto, al considerar que no es casual que coincida con el pleno de Lalín.