Yolanda Díaz: «Os gandeiros galegos teñen razóns dabondo para manifestarse»

Patricia Hermida Torrente
Patricia Hermida CANGAS / LA VOZ

ELECCIONES GALLEGAS 18F

Marta Lois, Yolanda Díaz y Ramón Sarmiento, en una visita a un mercado en Cangas.
Marta Lois, Yolanda Díaz y Ramón Sarmiento, en una visita a un mercado en Cangas.

Sumar cruza la ría de Vigo en barco con una Marta Lois en defensa «dun novo Estatuto de Galicia e máis autonomía, con competencias no litoral»

09 feb 2024 . Actualizado a las 13:39 h.

Viajes en lancha cruzando las borrascas, peixeiras limpiando lenguado en los mercados y vecinos que dicen la verdad. Así es Galicia. «Ah, pero falas galego... pois así gústasme máis!», celebró una clienta en la plaza de abastos de Cangas al charlar con Yolanda Díaz. La ministra de Trabajo recibió piropos, pero también algún gesto de rechazo en su paseo literalmente pasado por agua en esta población marinera donde gobierna el BNG.

Del brazo de la candidata de Sumar Galicia, Marta Lois, cogió esta mañana el barco desde Vigo y repartió folletos entre los puestos de pescado, carne y verduras. La visita coincidió con las protestas que se viven estos días en el campo. Para agricultores y ganaderos tuvo palabras de ánimo la vicepresidenta segunda del Gobierno central: «Os gandeiros galegos teñen razóns dabondo para manifestarse, pero dun xeito pacífico».

La complicada navegación por la ría sirvió para que Marta Lois prometiese «un novo Estatuto de Galicia para o século XXI e máis autonomía, reivindicando competencias como as do litoral». La candidata de Sumar recuerda que «sete de cada dez galegos queren cambio e aí estaremos nós, os galegos deben votar con entusiasmo como o 23 de xullo para que entremos nun goberno a tres e o PP perda a maioría absoluta». 

La formación de izquierdas vende una y otra vez la idea de la segunda vuelta de las generales mientras se llega al ecuador de la campaña. La comitiva en la que también iba el número uno por la provincia de Pontevedra, Ramón Sarmiento, repartió folletos bajo la lluvia entre los vecinos: unos los cogieron, otros no los quisieron. Insiste Yolanda Díaz en que «na primeira volta de xullo os do PP ían crecidos e pensaban que gañarían, agora temos a segunda oportunidade de rematar democráticamente co PP». 

Otra idea en la que persiste Sumar es la de la necesidad de tres fuerzas de izquierdas en el Parlamento gallego: «Necesitamos ensanchar o espazo progresista, con BNG e PSOE non chega... por iso o noso chamamento é para traballadores, xente do mar e mulleres». 

 En defensa de agricultores y ganaderos, recalcó la ministra de Trabajo que «en Galicia están producindo leite por debaixo do seu valor de mercado, as grandes empresas de distribución están forrándose mentras oprimen aos sectores máis febles». Contextualizó las protestas «nunha crise alimentaria sen precedentes no mundo». Y apostó «por correxir esa inxustiza, pero as manifestacións teñen que ser pacíficas e tamén hai que respetar os dereitos laborais nos traballadores do campo».

Puigdemont y Ley de Enjuiciamiento Criminal

Preguntada por las declaraciones de Carles Puigdemont en las que acusa a Alberto Núñez Feijoo de su supuesta «persecución judicial», Díaz aseveró que «o PP de Rajoy, Feijoo e Rueda fixo unha abdicación da política para enfrontar a unha parte do país con outro con respecto a Cataluña». Y añadió que «os directores de centros de ensino que abriron para votar nunca deberon estar procesados, agora temos a oportunidade de facer que Cataluña e España se entendan xuntas». Por último, la vicepresidenta segunda rechazó la propuesta socialista de reforma de la Ley de Enjuiciamiento Criminal: «Pode ter afectación xeral a causas graves como corrupción e narcotráfico que necesitan longas instruccións, a dirección na que vai esa reforma non é a correcta».