El PSdeG insta al Gobierno gallego a investigar el exilio de gitanos

Luis Carlos Llera Llorente
luis carlos llera VIGO / LA VOZ

GALICIA

Asegura que la policía y el Gobierno fueron alertados del conflicto hace un año

22 nov 2014 . Actualizado a las 10:15 h.

La portavoz de política social del Grupo Socialista, Carmen Gallego, presentó una iniciativa parlamentaria para reclamarle a la Xunta y al Gobierno central que «investiguen e actúen» para resolver el conflicto entre vendedores ambulantes de O Porriño y Tui, que supuestamente ha provocado el exilio forzoso de más de 400 de ellos a otras comunidades autónomas.

Gallego señala que los implicados en el conflicto han asegurado que «hai máis dun ano que se están poñendo estes feitos en coñecemento da Xunta, Delegación do Goberno e Policía, sen que ata a data se teña tan sequera feito unha inspección rutinaria nos propios mercadillos para verificar a veracidade das denuncias». La responsable socialista le exige a la Xunta y a la Delegación del Gobierno que se tomen en serio esta cuestión y actúen en consecuencia porque no lo han hecho hasta la fecha y «estamos seguros de que poden avivarse máis situacións destas no futuro».

Lamenta la «tibia respuesta» ofrecida por las autoridades. El vicepresidente de la Xunta, opina Gallego, se limitó a afirmar que «velaremos por que se cumpra a Lei sen entrar en cuestións internas das familias sempre que sexan legais». Gallego señala que la situación reviste «a suficiente gravidade como para que tanto o goberno galego como o central, a través dos medios dos que dispoñen en materia de investigación, das forzas e corpos de seguridade do Estado ou da fiscalía tiveran tomado en conta esta situación e iniciaran as investigacións e actuacións pertinentes».

Evitar la violencia

Reclamó que «eviten a violencia, as coaccións e ameazas e os tintes de racismo que poidan existir neste conflito e a fuxida das persoas que abandonaron os seus fogares e se foron lonxe da comunidade autónoma».

Explica que el origen parece estar en las discrepancias sobre la probable reapertura de un mercadillo en Tui, en la zona fronteriza, y el distinto encuadre a efectos fiscales y de Seguridad Social de autónomos por cuenta propia o cooperativistas.

Por su parte, Francisco Romero Alvite, presidente de la Asociación Galega de Ambulantes e Autónomos, que niega haber hablado con Carmen Gallego de este asunto, asegura que conversó con la diputada del PP Berta Pérez para que llevase este tema al Parlamento pero «díxome que non era prioritario».

Romero Alvite, que se entrevistará el próximo lunes con el fiscal jefe del Tribunal Superior de Xustiza, Carlos Varela, lamentó que la Fundación Secretariado Gitano no se haya pronunciado aún sobre lo que está sucediendo dentro de la comunidad gitana de la provincia de Pontevedra.