Nós Candidatura Galega saca músculo del mundo de la cultura

La Voz

GALICIA

XOÁN A. SOLER

340 personas firman un manifiesto de apoyo a la lista nacionalista, escenifado en un acto en Santiago de Compostela

28 nov 2015 . Actualizado a las 18:12 h.

Hasta 340 personas han rubricado un manifiesto de apoyo a Nós Candidatura Galega, cargando con el peso de «unha nación galega que todavía non existe, pero que levamos en nos», y defendiendo que el poder político que logre Galicia el próximo 20 de diciembre «será o que alcance» tal opción.

El acto se ha celebrado en la compostelana Plaza del Toural y ha estado presentado por el dramaturgo y escritor Quico Cadaval y la periodista Concha de la Fuente, quienes han dado pie a un texto al que dieron lectura la editora Helena Pérez, el intérprete Federico Pérez y Tereixa Novo, de Fuxan os ventos. «Sen poder político propio, sen estructuras nacionais soberanas, sen auto-organización, a nosa terra desaparece e nengún problema noso terá solución. Tampouco estará garantizada a pervivencia e vivencia da nosa lingua e cultura. É polo que damos o noso apoio a Nós Candidatura Galega para as próximas eleccións xerais», recoge el documento.

El escritor Suso de Toro explicó en este evento al aire libre el sentido del mencionado manifiesto y remarcó, en su discurso, que el poder político que tenga Galicia tras el 20-D en Madrid dependerá del apoyo que obtenga Nós: «O poder político que teña este país será o respaldo que consiga Nós, que precisa do traballo de todos e todas», indicó tras proclamar su orgullo por la gente de la cultura comprometida con el país y su orgullo, además, por ser ciudadano gallego. De Toro destacó que la de Nós es una candidatura «contra todo poder establecido, feito desde a base».

Y, con su característico estilo, Quico Cadaval resumió con ironía la importancia de contar con una representación propia: «Recomendo moito Madrid porque tiran moi ben as cañas e é un pobo hospitalario, pero hai moitas persoas que a cambio da felicidade de vivir nesa cidade fan o que lle mandan. A nosa candidatura non ten ese plan, ten o plan de defender os intereses deste país e das súas clases populares, conseguir que nos deixe de pasar pola puerta unha e outra vez a historia».

Iconos de todos los campos de la cultura gallega, como Quico Cadaval, proclaman por este medio la necesidad de que Galicia tenga voz soberana en el Congreso a partir del 20D y que esa voz se plasme en un grupo parlamentario que solamente se deba a los intereses del país gallego. «Un grupo parlamentario propio galego que, desde aquí y desde nos, combata as políticas antisociais e colabore na consecución de políticas que favorezan os sectores máis castigados pola crise. E demandamos un grupo parlamentario de obediencia galega que reclame poder e soberanía para a nación galega», explicita el texto.

Porque «queremos o noso país e desxamoso mellor futuro para a nosa xente nel -argumentan las personas firmantes-, desexamos que o noso país teá unha candidatura que nos represente desde a soberanía, que defenda alí os nosos intereses económicos, sociais, culturais, que demande e atope solucións aos nosos graves problemas de todo tipo».

El manifiesto de la Cultura de apoyo a Nós-Candidatura Galega insta a «non perder outra oportunidade histórica», como la que se abre a partir del 20D, y apuesta por confiar en las propias fuerzas. «Sabemos que temos recursos, materiais e intelectuais. Confiamos nas nosas forzas e na nosa determinación», concluye.

Una larga lista de personalidades de la cultura, de la música, de la literatura, artes escénicas, del ámbito académico y de la investigación estamparon ya su nombre en el manifiesto de apoyo a Nós-Candidatura Galega. Entre los firmantes están Francisco Pillado, Agustín Fernández Paz, Bieito Iglesias, Mercedes Queixas, Marta da Costa, Marica Campo, Xavier P. Docampo, Anxos Sumai, Xavier Queipo o Ledicia Costas, que comparten firma con músicos como Alonso Caxade, Guadi Gallego, Ugia Pedreira, Tino Vaz, Xurxo Souto, integrantes de los grupos Quempallou y Nao o de Das Kapital. Igualmente, ilustradores como Kiko de la Silva, Pepe Carreiro, o Xosé Lois Rodríguez O Carrabouxo.

Suso Díaz, Margarita Ledo, Encarna Otero, Leandro Lamas, Luisa Márquez, Manuel Lourenzo, Suso de Toro... Todos se suman a la larga lista de firmas de miembros de la cultura y del activismo social del país. El acto contó con la presencia de los cabezas de lista por A Coruña y Pontevedra, Carlos Callón y Carme Adán, respectivamente, y del portavoz nacional del BNG, Xavier Vence, fuerza política integrada en la candidatura.