Tres formas de recibir unha noticia: oír, ver, sentir

Jesús Garrido

LA VOZ DE LA ESCUELA

Quen usan o pensamento kinestésico utilizan información sobre o equilibrio
Quen usan o pensamento kinestésico utilizan información sobre o equilibrio MARTINA MISER

Con frecuencia fixámonos soamente no recoñecemento, comprensión, aplicación, análise e síntese que facemos intelectualmente ao recibir unha noticia. ¿Pero que pasa alá dentro de nós mesmos, que pensamentos xorden, que sentimentos se apoderan da nosa afectividade interior?

18 ene 2017 . Actualizado a las 05:00 h.

Pensar é tomar información do mundo exterior e, desde o interior de nós mesmos, procesala co noso cerebro. Hai tres formas principais de pensar que corresponden aos sentidos polos que percibimos a noticia.

  • Oír, o pensamento auditivo: utiliza sons, conversacións, melodías.
  • Ver, o pensamento visual: utiliza imaxes, cores, pianos, diagramas. Palabras como ver, mirar, claro, brillante, imaxe, perspectiva.
  • Sentir, o pensamento kinestésico: utiliza a información sobre o equilibrio, peso, temperatura, estado emocional, sentimento, intuición. Palabras como: sentir, tocar, manexar, comprensión, áspero, pesado.

 1. O pensamento auditivo

O pensamento dos que son preferentemente auditivos é secuencial, ordenado, paso a paso.

  • Os pensadores auditivos manéxanse mellor na resolución secuencial de problemas
  • Teñen un bo sentido do tempo.
  • Van estudando paso a paso para entender mellor o todo.
  • Prefiren empezar polo concepto máis simple ou por unha banda dun problema, e traballar sobre as partes máis difíciles ata atopar a solución completa.
  • Moitos profesores e instrutores son pensadores secuenciais.
  • Por suposto, os pensadores auditivos funcionan mellor cando o material se lles presenta dunha forma audible.
  • Para conservar ben a información recibida, a miúdo repiten en voz alta o que acaban de oír.
  • Prefiren ter a alguén que lles explique en detalle como realizar unha tarefa, en lugar de ver unha demostración física, visual do que oíron.

 SECUENCIA

  • Pensa primariamente en palabras e relaciona ben a noticia co tempo.
  • Gústalle aprender paso a paso, aprende por ensaio e erro.
  • Progresa do duro ao fácil e atende ben aos detalles.
  • Segue mellor as instrucións orais e aprende facilmente a fonética.
  • Vaille ben en aritmética. Adoita ter letra clara e gústalle organizarse perfectamente.
  • Pode mostrar con facilidade de traballo. Excelente memoria a curto prazo e adoita atopar pronto unha resposta correcta.

O pensamento visual

Os pensadores preferentemente visuais funcionan mellor cando o material que se lles presenta en diagramas, liñas de tempo, filmes, demostracións.

  • Os pensadores visuais tenden a ser espaciais e teñen bo ollo para o tamaño, o espazo e as relacións.
  • Para conservar a información, a miúdo teñen que debuxalo nun diagrama.
  • Prefiren ver unha demostración física, visual no canto de que alguén lles explique verbalmente en detalle como levar a cabo unha tarefa.

SECUENCIA

  • O pensamento visual é holístico, fíxase no conxunto.
  • Para traballar fíxanse no todo, e non van por partes e a saltos.
  • A miúdo poden sentirse atafegados durante un tempo pola confusión, pero con frecuencia xórdelles de súpeto a comprensión do que estudan.
  • Cando xorde a comprensión do material, o pensador holístico non só ve o panorama xeral, senón que ten unha perspectiva máis clara e creativa que outros pensadores.
  • A miúdo, os pensadores holísticos necesitan máis tempo para entender a información que outros pensadores; pero a súa comprensión final é máis extensa.

3. Pensar e sentir

A continuación preséntanse as principais reaccións emotivas que a lectura ou visión da noticia adoita producir en maior ou menor grao. ¿Teñen relación as emocións interiores coa forma (ver, oír) en que recibimos a noticia?

  • Eliximos unha noticia e puntuamos de 0 a 3 cada unha das variables que se expoñen. ¿Explicámolo ante os demais? ¿Coincidimos?
  • Amabilidade / Amor / Aprendizaxe / Autorregulación / Beleza / Bravura / Creatividade / Curiosidade / Entusiasmo / Esperanza / Espiritualidade / Excelencia / Gratitude / Grupo / Honestidade / Humildade / Humor / Xuízo / Liderado / Perseveranza / Perspectiva / Prudencia / Sociabilidade.

> PARA SABER MÁIS

  • Linda Silverman Kreger / Gifted and Creative Services: www.gifteddevelopment.com
  • VIA Institute on Character: Classification of character strength (www.viacharacter.org)