Zonas anegadas y otras sin agua, las dos caras del regadío Val de Lemos

Luis Díaz
luis diaz MONFORTE / LA VOZ

LEMOS

Salida del aliviadero de Vilasouto, presa construida para abastecer el canal
Salida del aliviadero de Vilasouto, presa construida para abastecer el canal ALBERTO LÓPEZ


El BNG pide a mediación de la Xunta ante la confederación hidrográfica para corregir el abandono del canal

11 ago 2023 . Actualizado a las 19:37 h.

El BNG traslada de nuevo al Parlamento de Galicia la «lamentable situación» en la que se encuentra el regadío del Val de Lemos. A través de una iniciativa suscrita por la diputada Carme Aira emplaza a la Xunta de Galicia a negociar con la Confederación Hidrográfica del Miño-Sil «unha saída para a comunidade de regantes que condone a súa débeda». También pide, por otro lado, la mediación del Gobierno gallego para que el organismo estatal responsable de esa infraestructura proceda a la reparación del canal «de xeito inmediato».

«O BNG ten rexistrado e defendido no Parlamento de Galiza multitude de iniciativas que, desgrazadamente, non serviron para mellorar a situación do regadío, nin as capacidades produtivas deste val. Varios miles de hectáreas de terras produtivas atópanse neste momento nun estado xeneralizado de abandono, forestadas e cunha dilapidación de auga no entorno dos canais principais e secundarios que as están deteriorando por exceso», detalla la iniciativa presentada por Aira.

O inundadas o secas

La diputada nacionalista indica al respecto que hay zonas del área de dominio del canal que «están asolagadas de xeito continuado», mientras otras no producen precisamente por falta de regadío. Esta situación afecta, según destaca, a «zonas potencialmente produtivas ou ás máis produtivas dos concellos da Pobra do Brollón, Bóveda ou Monforte».

Carme Aira considera que la Xunta debe posicionarse y supervisar el estado de las zonas de dominio del canal para exigir a la confederación hidrográfica «a limpeza do entorno das canles de regadío e do propio curso do río se procede». «Pódese comprobar como a transcurso do río despois da presa de Vilasouto está completamente cheo de toros de árbores que atrancan o Mao e incluso a presa de regadío da presa de derivación de Barxa», señala.

No se construyó para eso

«Todo isto —añade— indica que só ten cun mantemento adecuado a área recreativa que é o que máis se ve do encoro de Vilasouto, pero non xustifica a súa construción no fin dos anos 60 do século pasado».

Desde el punto de vista del BNG, urge adoptar medidas encaminadas a poner a producir «a totalidade das hectáreas programadas inicialmente no Val de Lemos con axudas para a deforestación, limpeza e posta a punta dos territorios destinados á actividade agraria».