Alcaldes y asociaciones piden que se amplíe la distancia de la Compostela

Xosé Ramón Penoucos Blanco
x. r. penoucos LUGO / LA VOZ

SARRIA

Consideran que, como mínimo, para obtenerla habría que hacer las etapas gallegas

20 abr 2017 . Actualizado a las 05:00 h.

Alcaldes del Camino de Santiago y asociaciones se sumaron a la propuesta, lanzada por la alcaldesa de Sarria Pilar López, de aumentar la distancia para lograr la Compostela de los 100 kilómetros actuales a, como mínimo, completar todas las etapas de los distintos caminos en Galicia.

El más explícito fue el regidor de Pedrafita, José Luis Raposo, quien dijo que la modificación de la norma actual es «só unha cuestión de sentido común que se terá que aprobar máis cedo ou tarde. É lóxico que Galicia teña relevancia mediante unha Compostela propia». Raposo añadió que apoyará la propuesta de Pilar López, en el próximo pleno de la Mancomunidade de Concellos do Camiño Francés en Galicia.

La regidora de Triacastela, Olga Iglesias, también apoyó decididamente la propuesta, aunque con matices. «É preciso aumentar os quilómetros, pero trátase dun tema que temos que debater en profundidade para determinar se optamos por unha Compostela galega ou de outras características». Olga Iglesias también expresó que respaldará la petición en la Mancomunidade.

Julio Gallego, alcalde de Samos, también mostró su apoyo decidido a crear una acreditación gallega. «O que non é de recibo é que na actualidade o camiño estea partido pola metade en Galicia con uns tramos que dispoñen de privilexios dos que carecen outros. Descoñezo quen tomou nese momento esa decisión, pero é preciso modificala canto antes». Gallego será otro de los que respaldará en la Mancomunidade que se eleve esta petición a la entidad competente.

El alcalde de Portomarín, Juan Serrano, es ese año el presidente de la Mancomunidade y manifestó respecto a la posibilidad de tratar este tema que «xa o falamos en algunha ocasión e quedou claro que se trata dun asunto no que só ten competencia a Igrexa. Agardamos que nos conceda unha entrevista o deán da Catedral de Santiago para expoñerlle as queixas dalgún dos concellos que non aparece reflectido nas credenciais será unha oportunidade perfecta para trasladarlle o do posible incremento da distancia para obter a Compostela».

Abrir el debate

El presidente de la asociación Amigos do Camiño na Comarca de Sarria, Jorge López, recordó que en su caso hace años que defienden que se hagan cambios para lograr la Compostela. «Xa o manifestamos en numerosas ocasións e volvémolo a facer, a norma dos 100 quilómetros está obsoleta e hai que debater cal sería a mellor opción para cambiala. A de crear a Compostela Galega podería valer, pero historicamente serían 300 os quilómetros que se esixían para lograr a credencial, polo que será preciso facer un debate serio sobre o tema».

Jorge López recordó que ya en el 2016 en el congreso de la Fraternidad Internacional del Camino en Sarria una amplia mayoría de participantes se mostrara favorable a exigir 300 kilómetros para ganar la Compostela.