«Os veciños de Rebón non estamos en contra do parque eólico de Acibal»

Alfredo López Penide
López Penide PONTEVEDRA / LA VOZ

MORAÑA

Amil Sen Eólicos

Pedro López, presidente de los comuneros, remarca que «xestionamos o monte cos mellores criterios, pero sen cartos»

29 nov 2023 . Actualizado a las 17:30 h.

Tras las movilizaciones vecinales y la paralización de forma cautelar las obras del parque eólico Acibal en Moraña, el presidente de la Comunidade de Montes Acibal de Rebón dejó claro que «somos os propietarios do monte onde se está a instalar el parque eólico», así como lamenta el hecho de que «da a sensación de que o parque está no terreo deles e eles non o queren -en relación coas persoas que se mobilizaron contra esta instalación- cando, en realidade, está nos terreos dos veciños de Rebón. Nós temos un acordo coa empresa e non temos ningún problema nesa instalación».

Con respecto a la ubicación del parque eólico Acibal, el Diario Oficial de Galicia del 26 de abril del 2022 precisa que estas instalaciones se sitúan en los concellos de Barro, Campo Lameiro y Moraña. En el mismo documento se explicita que «el Servicio de Montes de la Jefatura Territorial de Pontevedra emitió informe en relación con los aprovechamientos forestales afectados por el parque eólico» precisando que son las comunidades de montes de Perdecanai (Barro), Rebón y Amil, ambas en Moraña, y Fragas, en Campo Lameiro. De hecho, únicamente presentaron alegaciones la Comunidad de Montes Vecinales en Mano Común de Amil y la Comunidad de Montes Vecinales en Mano Común de Sorrego Portopereiro, 

En todo caso, Pedro López subraya que «os veciños do lugar non estamos en contra» de este polígono. En este sentido, remarca la idea de que «levamos moitos anos a voltas co parque eólico e parece que o parque está no monte de Amil e é algo que se está desvirtuando totalmente».

A este respecto, matiza que este proyecto «foi aprobado en asemblea practicamente por unanimidade en varias ocasións. Este parque é a terceira vez que se pon en marcha», añade antes de precisar que la primera vez que se aprobó un convenio para levantar un parque eólico fue en el 2012.

Proceso administrativo

De este modo, y una vez autorizado por parte de la Xunta, los comuneros de Rebón alcanzaron un acuerdo con la empresa que rubricaron por escrito. «Nós estruturamos a nosa intervención no monte tendo en conta eses ingresos extra que íamos ter. A paralización do parque a verdade é que nos fastidia bastante, as cousas como son, porque xa tíñamos programado unha forma de xestionar o monte distinta, xa estábamos plantexando novas inversións… Traballamos dende hai moitísimos anos con proxectos de ordenación, estamos no sistema de xestión forestal e sostible, o FSC —Forest Stewardship Council— e o PEFC —Programme for the Endorsement of Forest Certification—. Xestionamos o monte cos mellores criterios, pero sen cartos», lamenta Pedro López.

Reconoce que el acuerdo con la empresa «nos viña moi ben porque poderíamos avanzar un montón de inversións», entre ellas la de retirar la masa de eucaliptos que hay en el monte, «e agora non podemos. Se temos falta de ingresos, non nos podemos permitir o luxo de quitar o eucalipto. Isto trastórnanos». Es por ello que reitera que «a empresa é a que presenta a documentación, a consellería aproboulles o parque e nós chegamos a un acordo con ela».

La resolución del TSXG

Pedro López, en todo caso, confiesa que la decisión del Tribunal Superior de Xustiza de Galicia de paralizar cautelarmente las obras «deixounos un pouco descolocados economicamente».

El presidente de los comuneros, en todo caso, insiste en que «o monte non está en Amil, está en Rebón e os veciños de Rebón non estamos preocupados polo parque eólico porque o estudamos moi detidamente. Non foi cousa dun arrebato. Non. Estudámolo, fixemos todas as consultas que tíñamos que facer antes de tomar a decisión», por lo que «a decisión a tomamos despois de estudar todos os pros e todos os contras», concluye.