«As comunidades estamos decididas a que, dunha vez por todas, se deixe de cobrar o IBI»

López Penide / Serxio Barral PONTEVEDRA / LA VOZ

PONTEVEDRA CIUDAD

CAPOTILLO

La Mancomunidade denunció la remisión de recibos por parte del Concello de Pontevedra ante la Fiscalía

21 feb 2024 . Actualizado a las 08:32 h.

Tras interponer la Mancomunidade de Montes de Pontevedra una denuncia en la Fiscalía Provincial contra el Concello de Pontevedra por la emisión de recibos tributarios del IBI del pasado año sobre instalaciones y terrenos de titularidad comunal, Xosé Carlos Morgade, vicepresidente primero de la Mancomunidade, insistió en que el detonante «foi que [a comunidade de montes de] Mourente acaba de recibir unha notificación de que xa pasou o prazo do pago dos 116.000 euros polo Hospital Montecelo, que estamos coa vía de apremio, con recargo, e que, si non se paga, embárganos a conta. Nós non temos 116.000 euros na conta».

En este punto, insistió en que, «aparte de que é absurdo que nós teñamos que pagar o IBI dun hospital público, e que, se nos embargan a conta... temos a xente traballando no monte, plantando, e non lles podemos pagar se nos embargan a conta. O detonante foi ese». Lo cierto es que la problemática por el pago de este impuesto viene de largo. Y es que desde hace, aproximadamente, dos décadas se vienen enfrentado dos argumentos, la de los comuneros, que aducen que «os terreos veciñais e os bens comunais están exentos de tributación algunha de base territorial», y la del Concello de Pontevedra, que interpreta lo contrario, algo que se refleja en la emisión, año tras año, de recibos tributarios.

CAPOTILLO

La denuncia, firmada por más de ocho comunidades de montes, se produce después de que, según sostiene Xosé Carlos Morgade, se hubiera intentado entablar un diálogo con el gobierno local: «Falamos co alcalde dicíndolle que non ten sentido e a resposta foi que o avogado lles di que é un problema de criterio, pero que hai xurisprudencia».

El vicepresidente de la Mancomunidade remarca que el criterio del concello es «moi rebuscado», al tiempo que aduce que prueba de ello es que el Tribunal Económico Administrativo Municipal ha venido anulando aquellos recibos recurridos ante este órgano. «¿Estamos de coña? O Tribunal Económico Administrativo Municipal danos a razón e o Servizo Tributario Municipal non», critica advirtiendo de que «este é o primeiro paso. As comunidades estamos decididas a que, dunha vez por todas, se deixe de cobrar o IBI».

En este sentido, sostiene que han advertido que «nestes anos foros moitos miles de euros os que pagaron en pequenos recibos. Lérez acaba de pagar dous e mil e pico de euros polo local social. Xa estamos fartos». Morgade lamenta que, «en vista da cerrazón municipal de que non queren nin sequera sentarse a falar para intentar resolvelo, pois acudimos á Fiscalía».

El alcalde cree que el IBI de Montecelo tendría que abonarlo el Sergas y no los comuneros

Al ser preguntado por la denuncia de los comuneros, el alcalde de Pontevedra, Miguel Anxo Fernández Lores (BNG), apuntó que el Concello se limita a pasar los recibos que determina el Catastro. Por ello, traslada a los afectados que dirijan sus reclamaciones a quien corresponda: «Se a lei di que os terreos comunais están libres, que o di, de impostos, fágase a xestión pertinente ante o Catastro para que o quite».

CAPOTILLO

En el caso de Montecelo, ¿quién tendría que pagar, los vecinos como titulares de los terrenos o el Sergas como propietario del edificio? Lores entiende que debería de pagarlo el Sergas, como sucedió hasta la sentencia que determinó que el hospital se asienta sobre terrenos comunales. Fue a raíz de ese fallo judicial cuando dejó de considerarse al Sergas como propietario y pasó a considerar como tal a la comunidad de montes de Mourente.

«Queremos chegar a acordo coas comunidades de montes e iso haberá que planificalo desde o punto de vista xurídico. Nós só aplicamos a tasa, pero o recibo o manda o Catastro», insistió, abogando por resolver el tema en origen. Obviamente, subrayó, el Hospital Montecelo no es de los vecinos, es del Sergas. Recordó que el Concello de Pontevedra condonó el IBI a la Universidade de Vigo y dijo que, una vez ejecutado y en servicio el Gran Montecelo, se le condonará el IBI a esa instalación, pues así se recoge en el convenio firmado en su día entre el Concello y el Sergas.