Recreo escolar sin tiranía del fútbol

joel gómez SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO

Promueven una mayor integración con otros juegos en el patio escolar

03 mar 2015 . Actualizado a las 05:00 h.

La Federación de Asociacións de Nais e Pais (Fanpa) de centros públicos de primaria de Santiago promueve un «programa de patios» para favorecer una mayor integración del alumnado con menos habilidades sociales y con dificultades para relacionarse. Se trata de evitar el aislamiento, los juegos en solitario, los estereotipos o los lugares fijos de permanencia en el patio, indican; y ofrecer apoyo para una mejor adaptación a los cambios que exige le etapa de educación infantil y primaria.

«O obxectivo é vencer a tiranía do fútbol, que é o xogo por excelencia nos centros. Hai escolares que non gustan dese deporte, ou que teñen outras preferencias, ou que pola súa timidez lles é máis difícil a integración co grupo, e que por iso se lles ve como raros. Queremos que todo o mundo participe», explica Fernando Lacaci, presidente de la Fanpa.

La Comisión de necesidades específicas de apoyo educativo de la Fanpa trabaja en una propuesta sobre este tema desde hace tiempo y la ha distribuido recientemente a los centros. «Non é nada especialmente orixinal ou singular da Fanpa. Sabemos que o profesorado traballa ben nas aulas para favorecer a integración; e queremos que ese traballo continúe tamén no patio», agrega. Para conseguirlo pretenden implicar al alumnado más veterano «e tamén se precisa profesorado voluntario, a quen lle suporá un esforzo a maiores. Porque non se tratar de cargar máis a docentes que vixían o patio», sostiene Lacaci.

La propuesta contempla «que se promovan de 3 a 5 xogos diferentes, como pode ser o da pita cega, pulseiras con gomiñas, carreiras con culleres, un pano para os ollos, unha culler e un ovo cocido, ou outros; que haxa polo menos un día á semana para esas actividades diferentes, que se anuncie previamente e que, sen que sexan obrigatorios, se tente incorporar ao alumnado con menos habilidades sociais», agrega Lacaci.

Apoyo en Roxos

El claustro del colegio público de Roxos acordó ayer apoyar esta iniciativa y comenzarán con una programación de prueba tras las vacaciones de Pascua.

«No noso centro xa había sensibilidade con este tema e xa se falou entre Anpa e equipo directivo da necesidade de coidar máis os tempos do recreo a e socialización do alumnado. A idea é que a partir do próximo curso se inclúan estas actividades na programación anual do colexio», afirma Esther Martínez, presidenta de la Anpa de Roxos.

EDUCACIÓN INICIATIVA DE LA FEDERACIÓN DE ASOCIACIONES DE MADRES Y PADRES