«Formamos moito alumnado de nivel superior que está no desemprego»

JOEL GÓMEZ SANTIAGO / LA VOZ

ARZÚA

ÁLVARO BALLESTEROS

Imparten en el Pedroso varias modalidades de FP, y tramitan ser de referencia estatal

25 ago 2016 . Actualizado a las 05:00 h.

En San Paio do Monte, en el complejo educativo del Pedroso, el Centro Integrado de Formación Profesional (CIFP) de Santiago imparte todo el año varias modalidades de FP. Pertenece a la Consellería de Economía, Emprego e Industria: «A principal diferenza cos CIFP Politécnico e Compostela, que son de Educación, é que neles predomina a formación regrada; e aquí está orientada prioritariamente para persoas en situación de desemprego», explica Marta Bermúdez, directora del CIFP Santiago.

«Aquí tamén temos un ciclo superior de FP, de Xestión Forestal e do Medio Natural, que é de Educación. Ten moita demanda, porque o título serve para as oposicións de axentes de Medio Ambiente da Xunta». Ese ciclo lo imparten de septiembre a junio, con los mismos requisitos de un centro de Educación, dice.

Pero la mayoría del alumnado va a O Pedroso por la mañana, como en agosto. Este año programa 17 cursos, de tres niveles: el I, para el que no exigen requisitos de entrada; y el II y el III, que requieren tener respectivamente la ESO o el bachillerato, o competencias equivalentes. «Aquí ven alumnado que, a partir do nivel I, vai ascendendo na súa formación; e tamén formamos moito alumnado de nivel superior que está no desemprego, de idades moi diversas», indica Marta.

Este mes tienen 9 cursos, con cerca de cien estudiantes: «Normalmente en todos os cursos se ofrecen 15 prazas e todas se ocupan. Neste verán houbo algunhas baixas, porque parte do alumnado conseguiu unha colocación. Este alumnado fai un esforzo importante, ao viren 6 horas diarias no verán», señala.

Ahora imparten cursos de los niveles II y III: «Na familia Agraria temos 5, de Aproveitamentos forestais, Xestión e mantemento de árbores e palmeiras ornamentais, Repoboacións forestais e tratamentos silvícolas, Instalación e mantemento de xardíns e zonas verdes, e de Agricultura ecolóxica. Da de Madeira, 3 máis, de Instalación de elementos de carpintería, Acabados de carpintería e moble, e Proxectos de carpintaría e moble. E outro da familia de Seguridade e medio ambiente, de Interpretación e educación ambiental».

En septiembre inician varios:, de esas familias, cuatro de nivel I, y «dous moi tradicionais neste centro, da familia de Servizos socioculturais, de formación metodolóxica para docentes; e outro de Colocación de pedra natural, que en Santiago ten bastante éxito e que comeza o día 19».

Acreditación estatal

Además, realizan trámites para ser acreditados de nuevo como centro de referencia estatal para formación de la familia Forestal. Ya lo fue hace años, pero ahora tienen que adaptarse al Catálogo Nacional de Cualificacións Profesionais y otros requisitos «e estamos pendentes de que se aprobe no Consello de Ministros. Iso favorecerá que veña financiamento de Madrid, e ter un consello de goberno con representantes da Administración estatal. Espero que en poucos meses se aprobe».

Ya disponen de equipamientos punteros para esa formación, como el único simulador existente en Galicia de autocargador y cosechador forestal, que visitan todos los años estudiantes de FP de Arzúa, Sergude y otros de Galicia. Pero ser centro estatal permitirá además «poder ofrecer novas accións formativas, ou traballar máis activamente na reforma das cualificacións profesionais», agrega Marta.

Directora. Marta Bermúdez dirige desde hace algo más de dos años el Centro Integrado de Formación Profesional Santiago.

Centro de formación. Este centro, situado en el Pedroso, forma a desempleados y docentes y ofrece un ciclo de FP superior de gestión forestal.