Caramés explica la crisis en la Academia Galega de Ciencias

j. gómez SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO CIUDAD

Afirma que esta «foi económica e logo foi sistémica, e aínda estamos saíndo moi amodiño dela»

28 may 2015 . Actualizado a las 05:00 h.

El catedrático de Facenda Pública e Sistemas Fiscais de la USC Luis Caramés Viéitez ingresó ayer en la Academia Galega de Ciencias con un discurso en el que admitió que la mayoría de los economistas no supieron ver la crisis, pero con ejemplos de Paul Krugman y otros que avanzaron lo que iba a pasar y pasó. Tituló su intervención Entre la miopía y la avaricia; un recorrido por la crisis financiera. Relacionó la crisis con la comercialización de hipotecas subprime en Estados Unidos, que con otros productos «acabaron contaminando todo o sistema bancario mundial, porque todo está globalizado. Iso acabou creando unha crise financeira, que logo foi económica e logo foi sistémica, e aínda estamos saíndo moi amodiño dela».

El acto, en San Roque, lo presidió Miguel Ángel Ríos, presidente de la Academia Galega de Ciencias. Asistieron académicos, el conselleiro de Economía, Francisco Conde, y representaciones del Consello da Cultura Galega, del Tribunal Superior de Xustiza de Galicia, USC, Consello de Contas, y otras del ámbito de la ciencia y la cultura gallega.

Caramés fue elegido académico en diciembre, según relató el secretario, para la sección de Ciencias Sociais e Económicas.

Entre sus múltiples actividades, fue coordinador del Plan Estratégico de Santiago. Al ser preguntado, antes de tomar posesión, por la evolución económica de Compostela, afirmó que «foi esmorecendo. O Consorcio e o Real Patronato non se reúnen. Hai que volver a pór en valor todo iso e tirar desta cidade. Porque hai moita retórica e pouco apoio real. Necesitamos que Santiago sexa unha cidade aberta, que pode facer moito tamén por Galicia».

Exdecano de Económicas, Caramés considera que esta carrera «non é hoxe das peores, tal como está o mercado de traballo».

«Santiago foi esmorecendo. Hai que volver a pór en valor e tirar desta cidade»

Luis Caramés Viéitez