La USC detalla 18 situaciones que podrá sancionar como acoso sexual

La Voz SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO CIUDAD

XOÁN A. SOLER

El próximo curso las tiene ya en cuenta al aplicar un nuevo protocolo de prevención

22 ago 2016 . Actualizado a las 05:00 h.

Las «invitacións directas ou indirectas da persoa agresora á vítima relativas á posibilidade de manter con ela relacións sexuais» y «O condicionamento ou a ameaza da perda dun dereito ou dunha expectativa de dereito laboral ou académico á aceptación dunha situación constitutiva de acoso sexual» son las dos primeras situaciones que la USC detalla como ejemplos de comportamientos «constitutivos de acoso sexual e de acoso por razón de sexo, de orientación sexual e de identidade de xénero». Las tendrá en cuenta a partir del próximo curso, al aplicar un protocolo de prevención y actuación frente a esas conductas, discutido y aprobado por el Consello de Goberno. Si se comprueban situaciones de acoso contempla expedientar y sancionar, o remitir las actuaciones al Ministerio Fiscal.

Son 18 las situaciones especificadas como intolerables por la USC. Entre ellas incluye los «comentarios obscenos ou groseiros relativos ao sexo en xeral ou a persoa da vítima en particular, especialmente se son reiterados, inoportunos ou criticados previamente polas persoas as que van dirixidos ou coas que se comparten».

También «observacións, opinións ou bromas suxestivos ou de claro contido sexual feitas coa intención ou o efecto de molestar e acosar a vítima». O el «envío de mensaxes con contido sexual ofensivo por calquera medio de comunicación a distancia ou a través das redes sociais» y la «colocación nos espazos da Universidade de debuxos, escritos ou fotografías de contido sexual».

Los actos físicos de clara intención sexual o de acoso a la víctima; la vigilancia u observación continua e injustificada sobre la víctima «especialmente se se estende a lugares privados»; perseguirla de forma «directa ou simulada» con intención de convencerla para el acto sexual, o forzarla o agredirla si no acepta propuestas; y el «trato desfavorable ou degradante ás mulleres en relación co embarazo ou o permiso de maternidade» figuran también en la lista.

Descalificar u ofender a mujeres; ridiculizar a personas que asuman tareas consideradas tradicionalmente como propias del otro sexo; dar trato desfavorable o degradante por disfrutar del permiso de paternidad; o represaliar por presentar reclamaciones o recursos destinados a hacer valer el principio de igualdad entre sexos se detallan asimismo como formas posibles de acoso.

Finalmente incluye las conductas que discriminen a personas por homosexualidad, bisexualidad o transexualidad; comportamientos peyorativos hacia orientaciones sexuales diferentes de la heterosexual; así como «o menosprezo das capacidades, das habilidades e do potencial intelectual, emocional ou físico debido á orientación sexual dunha persoa» y «a ridiculización do modo de falar, modais e outras formas de expresión de xénero».

Con este protocolo, la USC pretende contribuir al reconocimiento de textos internacionales sobre derechos humanos que promocionan la dignidad, la igualdad de trato y oportunidades entre varones y mujeres, y la no discriminación por razón de sexo como «principios esenciais e dereitos fundamentais das sociedades democráticas».

El documento desarrolla asimismo el II Plan Estratéxico de igualdade de oportunidades entre homes e mulleres da USC (2014-2018), en vigor en la institución.