«Antigos alumnos do Conservatorio son hoxe profesionais da música»

Joel gómez SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO CIUDAD

PACO RODRÍGUEZ

La profesora de flauta travesera y directora de la orquesta del centro defiende la docencia

30 may 2017 . Actualizado a las 05:00 h.

La mayoría de los 46 estudiantes que la semana pasada tuvieron fiesta de graduación por finalizar los estudios en el Conservatorio Profesional de Música de la ciudad manifestaron su intención de continuar estudios superiores. Están de despedida también en las diez agrupaciones musicales del centro. La Orquesta y la Banda sinfónicas, con 4 de 7 estudiantes premiados este año en el concurso de solistas, actuaron ayer por la tarde en el concierto de fin de curso, en el Auditorio de Galicia. «Para exercer hoxe como docente de música, profesionalmente nun Conservatorio, hai que finalizar os estudos superiores. Aínda que hai outras opcións para gañar a vida coa música en diversas agrupacións musicais, e temos moito alumnado que xa antes de finalizar os estudos pertencen a algunha», afirma Carmen Ferreiro, profesora de flauta travesera y directora de la Orquestra Sinfónica del Conservatorio.

«Case todo o alumnado de instrumentos de vento pertence a algunha banda de música e bebemos moitas desas agrupacións, de músicos delas que veñen ao noso Conservatorio para mellorar a súa formación e vivir da música. E hai tamén profesores do Conservatorio Profesional que dirixen bandas», agrega Carmen.

Considera que la mayoría de quienes enseñan música en los conservatorios «exercemos unha profesión da que gustamos. É esixente, pois traballamos moitas horas fóra do centro, estudando e para preparar as aulas; e o mesmo acontece co noso alumnado. Tamén hai que ter en conta o tempo que se dedica para os ensaios de instrumento. Moitas veces pode ser un traballo bastante solitario. Porén, é un pracer facer música», confiesa.

Al acabar el Conservatorio Profesional, la formación musical en Santiago puede ampliarse en la Escola de Altos Estudos Musicais o en algún máster de la USC, además de en la investigación. «Non hai moito seguimento sobre a relación do que se estuda no Conservatorio e as saídas profesionais posteriores. Hai tamén quen estudan ciclos profesionais de gravación e son. O contacto coa realidade leva a que formen grupos de cámara ou de música clásica que procuran o seu espazo; outros que se orientan máis para a música tradicional, ou para o jazz, que aquí é unha optativa. O mercado ofrece diversas posibilidades», apunta Ferreiro.

Para quienes siguen los estudios en los conservatorios superiores de A Coruña, Vigo o en otros de fuera, también se les obren puertas: «En Galicia hai moita inquietude, que notamos no apoio que lles dan as familias ao alumnado para que se movan e estuden música. Eu teño antigos alumnos deste centro que hoxe son profesionais da música. Quen opta por unha orquestra sinfónica asume que a profesión esixe estudar toda a vida: ao finalizar o grao superior levan xa 14 anos de estudo, e normalmente un máster posterior, e ampliación da formación no estranxeiro, alén da dificultade de facer as probas para encaixar nunha Orquestra». Una trayectoria que suele incluir becas, participación en orquestas jóvenes y crecer hasta consolidar la profesionalización.

En el Conservatorio Profesional, la Banda y la Orquestra que actuaron ayer las integran el alumnado de los cursos más altos. Más de un centenar entre ambas, que durante el curso actúan en el centro y a veces fuera. Carmen destaca, además, el encuentro de este curso en la iglesia de Bonaval de 46 flautistas de orquestas de los conservatorios de Santiago, Granada y Pontevedra.

Docente. Carmen Ferreiro es profesora de flauta en el Conservatorio Profesional de Música de Santiago desde hace 12 años.

Directora. Dirige en el Conservatorio Profesional la Orquestra Sinfónica, con 55 componentes, y la Orquestra de Frautas, con 10. Ambas actúan en el centro y fuera.