Patrocinado porPatrocinado por

«É unha cruz: botamos catro hectáreas de grelos e non temos nada que vender»

Rocío García Martínez
rocío garcía A ESTRADA / LA VOZ

AGRICULTURA

Miguel souto

La lluvia y las altas temperaturas arruinan la cosecha en la huerta estradense

17 feb 2024 . Actualizado a las 18:35 h.

Mes de enero. Tiempo de cocido y de caldo en toda Galicia. El cerdo es el protagonista indiscutible, pero la verdura también es imprescindible. Los grelos y nabizas, que van ganando terreno en la gastronomía en todas las estaciones del año, están ahora en temporada alta. Los horticultores lo saben, y por eso plantan con vistas a poder cosechar los grelos en esta época. Este año, sin embargo, la cosecha está siendo ruinosa en muchas zonas.

A Estrada es una de ellas. Lo cuenta David Fernández Barbeito, que lleva 15 años sacándole jugo a su huerta de San Xurxo de Vea. «É unha cruz. Este ano plantamos catro hectáreas de grelos e non temos nada que vender», cuenta David Fernández abatido. «Nun ano bo teriamos grelos de sobra. Nin se darían recollido todos, porque non hai corpo para apañalos», explica. «Este ano, en cambio, non temos nin para autoconsumo. Imos ver se os probamos nós hoxe. Pero o único que temos é a proba», comenta.

El agricultor estradense sembró los grelos por primera vez a principios de septiembre. «Viñeron dous días de sol e churruscounos todos. Botámolos de segunda en outubro e naceron malamente, pero coa humidade e as altas temperaturas podreceu case todo», explica. «Agora non hai nada que recoller. O repolo tamén se estragou. Hai algo de leituga e pouco máis. Na nosa horta, as vendas fortes nesta temporada terían que ser de grelos e repolo, pero non hai. Xa o ano pasado houbo pouco. Nesto do campo non hai sabio que valga. O de arriba é o que manda», comenta David Fernández.

Fincas como lagunas

El agricultor estradense no tiene claro si seguir apostando por el grelo el próximo invierno. «A verdade é que estou desmoralizado completamente. Xa non sei que facer», cuenta.

«Agora tiña que estar botando o tirabeque e o chícharo, pero con tanta chuvia as terras están que parecen unha lagoa. Non das entrado nas fincas. Botarase cando se poida, pero despois virá de maio a xullo e como veña a calor xa o estraga todo», explica preocupado.

Plantaciones en zonas más altas garantizan el abastecimiento local, con manojos a tres euros

Pese a que la cosecha local de grelos está siendo escasa, eso no significa que el mercado esté desabastecido. Algunas firmas estradenses cuentan con plantaciones fuera del municipio, en áreas más montañosas en las que la campaña está siendo mejor y hay grelos en abundancia. Es el caso de la marca Flavia, a horta da casa. «Este ano hai moitos menos grelos ca outros. Hai que botar moitas hectáreas para coller algo. Nós temos 15 ou 20 en Berres que non van moi ben, pero temos outras plantacións na montaña e alí a cousa vai mellor. Calor e humidade é peste para o cultivo, pero en zonas máis aireadas está saíndo o grelo», explica la responsable de la firma. Flavia —que tiene puestos los miércoles y los sábados en la plaza de A Estrada y en un local de la Praza da Feira— dispone de verdura suficiente para nutrir los cocidos de los estradenses. Eso sí, la escasez general eleva el precio. El manojo de grelos cuesta 3 euros y el de nabizas 2 euros.

También espera poder cosechar grelos Evida Horta, que tiene en Paradela plantaciones de una variedad más tardía que crece sana y, si nada se tuerce, dará grelos a partir de marzo.