«Vigo debe reconquistar a posición investigadora no contexto mundial»

La Voz VIGO / LA VOZ

VIGO CIUDAD

XOAN CARLOS GIL

La catedrática Belén Rubio reivindica, en la entrega de los Vigueses Distinguidos, el Campus do Mar y el papel de la Universidad en la proyección de la ciudad

28 mar 2017 . Actualizado a las 05:00 h.

Tras la falta de consenso previa sobre la elección de algunos de los galardonados, ayer se celebró en el Teatro Afundación la gala de los Vigueses Distinguidos con la que el Concello reconoce cada año la trayectoria vital y profesional de personas y colectivos de la ciudad.

Belén Rubio, decana de la Facultad de Ciencias del Mar, fue la pregonera de la festividad de la Reconquista 2017. En el bando oficial se ha encargado de resaltar las virtudes luchadoras de la ciudad, al tiempo que destacó el protagonismo del mar como elemento motriz del gran desarrollo alcanzado en los últimos años. «Agora non se trata de guerras, xa non loitamos contra Napoleón, pero si debemos facer fronte á realidade complexa do noso tempo. Ademais do cambio climático, as enerxías limpas, a seguridade alimentaria son algúns dos retos aos que se enfronta a sociedade actual», explicó. Rubio tiene claro que el futuro de Vigo «está no noso mar, que nos permitirá un crecemento intelixente, sostible, integrador (...) Pero para iso é preciso reconquistar a posición investigadora no contexto internacional, e ao igual que fixeron os nosos antepasados fronte aos galos, Vigo debe liderar este proceso, no que é imprescindible unha maior implicación e responsabilidade por parte das administracións públicas».

La catedrática aprovechó la ocasión para reivindicar un proyecto que está ahora mismo bloqueado por falta de entendimiento entre las administraciones, sin más alusiones: «Vigo é coñecido pola súa Universidade, polo Campus do Mar, de excelencia internacional. E máis recentemente pola constitución dun centro singular de investigación mariña, que fomentará a transferencia do coñecemento ao tecido social e empresarial. Temos colocado a investigación no eido mariño no Espazo Europeo de Investigación, cunha forte visibilidade internacional. Vigo aglutina o liderado de investigación mariña no contexto non só galego, senón tamén español e europeo. Debemos seguir loitando polas cousas fundamentais, polas que temos loitado e que son xustas, entre elas a investigación de calidade da nosa terra, do noso mar, con entusiasmo, con dedicación, e co esforzo de todos. Esta é a mensaxe que herdamos dos vigueses e viguesas dende 1809, o que levamos impreso no noso carácter e este é o legado que lles deixaremos ás futuras xeracións», concluyó en su discurso.

Por su parte, Abel Caballero repasó los logros de su etapa en la alcaldía (humanizaciones, apertura de un albergue para indigentes, becas escolares, reforma de Balaídos...) y también aludió al Campus do Mar: «Hoxe aquí, ante personas e institucións tan ligadas á investigación do mar, repetimos o noso apoio á Cidade do Mar. Haberá Cidade do Mar na ETEA».

Caballero también aludió a la «fortaleza» de Vigo frente a otras ciudades «paralizadas pola debilidade política, polos desacordos e o desgoberno», en clara alusión a las mareas.

Medalla de oro de la ciudad:

Centro Oceanográfico, por cien años de investigaciones marinas.

Vigueses distinguidos:

-C. R. y C. Coruxo. Eje cultural y asociativo de esta parroquia.

-José Silveira Cañizares. Fundador de Remolcanosa y propietario de Povisa.

-Ramón Patiño. Impulsor de la arqueología subacuática.

-Mayeusis. Treinta años pulsando la docencia musical.

-Montecastelo y Acacias. Colegios que cumplen cincuenta años en Vigo.

-Mercedes Oliveira. Referencia en educación sexual desde la perspectiva de género.

-Vigovello. Asociación de comerciantes, por promocionar el Casco Vello.