Las mujeres de A Mariña se preparan para un 8 de marzo «revolucionario»

Foz seguirá hoy con las asambleas que ya se han celebrado en Viveiro, Ribadeo o Trabada


Viveiro / La Voz

El 2018 marcó un antes y un después en la lucha por los derechos de las mujeres cuando la tradicional conmemoración del 8 de marzo, Día Internacional de la Mujer, se transformó en una jornada reivindicativa que sacó a una multitud de mujeres a la calle en toda España, y también en A Mariña, donde se organizaron numerosas concentraciones y protestas para reclamar «igualdad real» entre hombres y mujeres. Y este año, las mariñanas ya han comenzado a preparar una jornada que desde la asamblea Galegas 8M definen como «revolucionaria», y en la que el objetivo volverá a ser «facerlle entender á sociedade que se as mulleres paran, para o mundo». Hoy y el miércoles continuará en Foz (salón de actos de la Casa da Cultura, 18.00 horas) la ronda de reuniones abiertas para preparar iniciativas, y que hasta ahora ya ha tenido lugar en Viveiro, donde habrá otra el día 23; Cervo, Burela (habrá una comarcal el 22), Xove, O Vicedo, Ribadeo, Trabada, Ferreira do Valadouro o Barreiros, entre otros lugares. Una de las metas es «facer ver» que el sistema productivo funciona porque las tareas de cuidados, tanto de niños como de mayores y enfermos, recaen casi siempre en las mujeres. «Descansan en nós, no noso sobreesforzo gratuíto», indican, antes de recordar que también las mujeres son las protagonistas y las víctimas de los mayores índices de pobreza, precariedad laboral, desempleo, situaciones de abuso, machismo o injusticia social.

Cristina Lestegás Pérez, voceira da asamblea Galegas 8M na Mariña Occidental: «Haberá folga de tarefas do fogar, de coidados, estudantil, laboral e de consumo, e contamos cos homes como aliados»

Casos como o de La Manada ou declaracións como as do líder do PP, Pablo Casado, sobre o aborto, están aumentando «a crispación social», como destaca a voceira da asemblea Galegas 8M na Mariña occidental, Cristina Lestegás Pérez. «As máis mozas veñen fortes, as que xa non somos tanto sumámonos, e as maiores tamén están moi concienciadas, sobre todo polo tema das pensións», subliña, antes de destacar que as xuntanzas para organizar o 8-M están funcionando ben.

?Que se fai nas asembleas?

?Facilítase información do que é Galegas 8M coa finalidade de dar a oportunidade de participar ás asistentes na organización dos actos e crear grupos de sensibilización. Este ano hai catro eixos. Haberá folga de coidados, estudantil, laboral e de consumo, e contamos cos homes como aliados.

?Seguro que hai mulleres ás que lles gustaría ir á folga, pero non van poder facelo... Propoñen algo para elas?

?O obxectivo é visibilizar a desigualdade e reclamar os dereitos. Nas casas pódese colgar un mandil, como se fixo o ano pasado, e vaise facer material de apoio á folga para que se poda poñer nos centros de traballo.

?En que consiste a folga de coidados, que quizás é a novidosa...?

?En organizar o entorno social para que sexan os homes os que se encarguen das tarefas que habitualmente recaen en nós, e no caso de entornos só de mulleres, organizarnos para visibilizar tarefas como levar os nenos ao colexio, coidar dos fillos, dos netos e dos maiores; non planificar a alimentación, mercar nin facer a comida, non facer nin organizar as tarefas domésticas ou non acompañar ao médico.

Burela acogerá la gran manifestación comarcal y Viveiro convoca un concurso fotográfico

Bajo el lema, «Por todas as mulleres, por todos os dereitos: revolta feminista!», Burela será escenario de la gran manifestación que se organizará el próximo 8 de marzo, que cae en viernes, a nivel comarcal. Según lo previsto, dará comienzo a las 20.00 horas, y en ella participarán mujeres llegadas desde distintos municipios mariñanos. Otro acto que se está organizando es la concentración que tendrá lugar en Viveiro, a las 12.00 horas con actividades lúdico-reivindicativas. «Non todas as mulleres van poder apoiar a folga, pero queremos que todas se sintan representadas», reconocen desde Galegas 8M.

«Traballos e mulleres»

Por otro lado, la delegación de Muller y el Centro de Información ás Mulleres de Viveiro convocan la cuarta edición del concurso de fotografía aficionada «Traballos e Mulleres». Más información en la web del Concello.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
5 votos
Comentarios

Las mujeres de A Mariña se preparan para un 8 de marzo «revolucionario»