Las mujeres de A Mariña se preparan para un 8 de marzo «revolucionario»

Lucía Rey
Lucía Rey VIVEIRO / LA VOZ

A MARIÑA

CEDIDA

Foz seguirá hoy con las asambleas que ya se han celebrado en Viveiro, Ribadeo o Trabada

11 feb 2019 . Actualizado a las 05:00 h.

El 2018 marcó un antes y un después en la lucha por los derechos de las mujeres cuando la tradicional conmemoración del 8 de marzo, Día Internacional de la Mujer, se transformó en una jornada reivindicativa que sacó a una multitud de mujeres a la calle en toda España, y también en A Mariña, donde se organizaron numerosas concentraciones y protestas para reclamar «igualdad real» entre hombres y mujeres. Y este año, las mariñanas ya han comenzado a preparar una jornada que desde la asamblea Galegas 8M definen como «revolucionaria», y en la que el objetivo volverá a ser «facerlle entender á sociedade que se as mulleres paran, para o mundo». Hoy y el miércoles continuará en Foz (salón de actos de la Casa da Cultura, 18.00 horas) la ronda de reuniones abiertas para preparar iniciativas, y que hasta ahora ya ha tenido lugar en Viveiro, donde habrá otra el día 23; Cervo, Burela (habrá una comarcal el 22), Xove, O Vicedo, Ribadeo, Trabada, Ferreira do Valadouro o Barreiros, entre otros lugares. Una de las metas es «facer ver» que el sistema productivo funciona porque las tareas de cuidados, tanto de niños como de mayores y enfermos, recaen casi siempre en las mujeres. «Descansan en nós, no noso sobreesforzo gratuíto», indican, antes de recordar que también las mujeres son las protagonistas y las víctimas de los mayores índices de pobreza, precariedad laboral, desempleo, situaciones de abuso, machismo o injusticia social.

Cristina Lestegás Pérez, voceira da asamblea Galegas 8M na Mariña Occidental: «Haberá folga de tarefas do fogar, de coidados, estudantil, laboral e de consumo, e contamos cos homes como aliados»

Casos como o de La Manada ou declaracións como as do líder do PP, Pablo Casado, sobre o aborto, están aumentando «a crispación social», como destaca a voceira da asemblea Galegas 8M na Mariña occidental, Cristina Lestegás Pérez. «As máis mozas veñen fortes, as que xa non somos tanto sumámonos, e as maiores tamén están moi concienciadas, sobre todo polo tema das pensións», subliña, antes de destacar que as xuntanzas para organizar o 8-M están funcionando ben.

?Que se fai nas asembleas?

?Facilítase información do que é Galegas 8M coa finalidade de dar a oportunidade de participar ás asistentes na organización dos actos e crear grupos de sensibilización. Este ano hai catro eixos. Haberá folga de coidados, estudantil, laboral e de consumo, e contamos cos homes como aliados.

?Seguro que hai mulleres ás que lles gustaría ir á folga, pero non van poder facelo... Propoñen algo para elas?

?O obxectivo é visibilizar a desigualdade e reclamar os dereitos. Nas casas pódese colgar un mandil, como se fixo o ano pasado, e vaise facer material de apoio á folga para que se poda poñer nos centros de traballo.

?En que consiste a folga de coidados, que quizás é a novidosa...?

?En organizar o entorno social para que sexan os homes os que se encarguen das tarefas que habitualmente recaen en nós, e no caso de entornos só de mulleres, organizarnos para visibilizar tarefas como levar os nenos ao colexio, coidar dos fillos, dos netos e dos maiores; non planificar a alimentación, mercar nin facer a comida, non facer nin organizar as tarefas domésticas ou non acompañar ao médico.

Burela acogerá la gran manifestación comarcal y Viveiro convoca un concurso fotográfico

Bajo el lema, «Por todas as mulleres, por todos os dereitos: revolta feminista!», Burela será escenario de la gran manifestación que se organizará el próximo 8 de marzo, que cae en viernes, a nivel comarcal. Según lo previsto, dará comienzo a las 20.00 horas, y en ella participarán mujeres llegadas desde distintos municipios mariñanos. Otro acto que se está organizando es la concentración que tendrá lugar en Viveiro, a las 12.00 horas con actividades lúdico-reivindicativas. «Non todas as mulleres van poder apoiar a folga, pero queremos que todas se sintan representadas», reconocen desde Galegas 8M.

«Traballos e mulleres»

Por otro lado, la delegación de Muller y el Centro de Información ás Mulleres de Viveiro convocan la cuarta edición del concurso de fotografía aficionada «Traballos e Mulleres». Más información en la web del Concello.