Los sectores comerciales que abrirán en A Mariña este sábado festivo, Día das Letras Galegas
A MARIÑA
En algunos casos el horario de apertura se limitará a la mañana de este día, festivo autonómico, sobre todo alimentación y librerías; naturalmente hostelería y el comercio de Ribadeo abrirá el domingo
14 may 2025 . Actualizado a las 17:23 h.«Non abrimos os festivos, ainda que algunha vez o temos valorado por ser Letras Galegas. A realidade é que non se vende moito porque é un festivo, e está maioritariamente pechado o comercio en xeneral», opina la librera focense Cielo Fernández, a pocos días del 17 de mayo, festivo a nivel autonómico. Lo habitual es que librerías con venta de prensa, como en el caso de la Porta da Vila (Espazo Nobel Lector) en Viveiro, sí abren. Con motivo de las Letras Galegas y la iniciativa local literaria al aire libre en la Praza Maior, no solo abrirán la tienda física sino que también venderán libros en gallego en dicho mercado especial, en el que también estará otro negocio viveirense similar, África Copias, que sin embargo no atenderá clientela en su local el 17.
En el sector de la alimentación, tanto pastelerías como panaderías o tiendas de comestibles suelen abrir. Al respecto, una reflexión de Alonso Vale, gerente de Pastelería Vale en Viveiro, ante este y otros festivos: «No caso de panadarías, cafeterías e restaurantes, un día así... Ou cerramos todos ou abrimos todos. Sen embargo, xa estamos mirando como son este ano o resto dos festivos para ver como axustar os horarios. Ao mellor para o ano que vén non compensa ter todas as tardes de festivos aberto un dos nosos dous establecementos, o que está xunto á Porta de Carlos V». También indica que la situación no es igual en una ciudad grande, como A Coruña donde él vive, y una pequeña como Viveiro, donde, por ejemplo, los domingos «practicamente _comenta_ abre a nosa pastelería e un par de bares, aquí. Sen embargo, na Coruña abren bastantes máis comercios en festivos, contando supermercados e grandes empresas, e algunha tenda de roupa. Volvo dicir que en relación cos festivos, ou abres sempre ou pechas sempre. Tamén depende do sector ao que te dediques».
«En relación cos festivos, ou abres sempre ou pechas sempre. Tamén depende do sector ao que te dediques»
En otros sectores, como el de la alimentación, hay quien abre parcialmente, solo en horario de mañana hasta el mediodía. «En Casa Chao _apunta Francisco Chao desde el tercer negocio más antiguo de Galicia que mantiene la propiedad familiar, con 94 años de existencia_ este sábado 17, como mínimo, abriremos pola mañá de 9.30 a 14.00 horas. Normalmente facémolo así en días punteiros. A partir de mediados de xuño será todos os días, incluso domingos e festivos, ata setembro». «En Casa Chao _recuerda_ nunca estivemos dous días pechados. Ainda que agora é certo que se pode pechar os días que queiras, nós seguimos mantendo a lóxica». «Si que se vende se abres porque hai xente que en festivo desprázase. Sobre todo en alimentación, tes que estar para dar un servizo e máis cando se trata do sector servizos», finaliza Francisco Chao.
«Si que se vende se abres porque hai xente que en festivo desprázase»
Desde Ribadeo, Acisa, la asociación de comerciantes, recuerda que «son días de peche obrigado o 1 de xaneiro, o 1 de maio, o 17 de maio, o 25 de xullo e o 25 de decembro» y que se prevé que abran «coma sempre» panaderías, pastelerías, librerías que venden prensa «e pouco máis», añade Carmen Cruzado, presidenta. El comercio ribadense tiene una peculiaridad en la comarca de A Mariña y es que mantiene una larga tradición comercial abriendo las mañanas de los domingos.
En otros sectores, prima ahora que es la temporada alta de ceremonias. Por ejemplo, en Viveiro será este domingo 18 uno de los días grandes de celebración de la Primera Comunión en la iglesia parroquial de San Francisco, con multitud de niños, sin olvidar que el sábado 17, Día das Letras Galegas, habrá bodas que requerirán de los servicios de peluquerías y algún que otro centro de estética, principalmente trabajando con cita previa ya reservada.