A Pomba do Arco celebra 30 años en Foz y homenajea a González Basanta

María Cuadrado Fernández
M. CUADRADO FOZ / LA VOZ

FOZ

PEPA LOSADA

El día 26 habrá un espectáculo teatral y musical, y una cena

15 oct 2019 . Actualizado a las 21:27 h.

Xoán Carlos González Basanta capitalizará el protagonismo de los actos organizados por el treinta aniversario de la asociación cultural A Pomba do Arco de Foz. Fallecido en 2017, el que fuera presidente del colectivo, además de maestro, concejal, miembro da Asociación para a Defensa da Ría de Foz y representante activo en otras causas sociales y ciudadanas en el municipio y en la comarca, recibirá un homenaje el próximo sábado 26 de octubre.

Ese día, a las 20 horas, tendrá lugar en el salón de actos del colegio Martínez Otero un espectáculo teatral y musical sobre textos literarios del homenajeado, varios inéditos, a cargo del grupo Touporrotou Teatro y del músico Felipe Sánchez. Se trata de un montaje preparado en exclusiva para este acto inspirado en creaciones de González Basanta «nos que se recollen as preocupacións do homenaxeado, a súa visión de Foz e das súas xentes, as motivacións persoais e colectivas, e sobre todo, un inmenso cariño ao seu pobo».

A continuación, sobre las 22 horas, se celebrará una cena en el restaurante Racimo, en Foz, con el grupo musical Vudú. Los interesados en acudir a este banquete deberán retirar su tarjeta antes del día 23 en el restaurante Barrilete, en Ferretería Fuente, en Cafetería May Ros o llamar al teléfono 608 555 010.

Desde la asociación invitan a los vecinos a sumarse a los actos y recuerdan que «a nosa actividade non sería posible sen a resposta popular e o apoio dos focegos e focegas, que camiñaran con nós durante estes trinta anos, facendo cultura galega na localidade e promovendo diversas iniciativas dirixidas a promover a nosa autoestima como sociedade, a mellorar a nosa oferta cultural, a fomentar a participación social».

Además, desde el colectivo destacan el papel de González Basanta, fundador y presidente durante casi 18 años: «A historia da asociación cultural non se explica sen a contribución de Xoán Carlos. O nome da entidade, as súas primeiras actividades ligadas á defensa e á normalización do idioma, a posta en marcha das liñas estratéxicas de traballo que continúan ata a actualidade ou o seu labor perseverante nos momentos que a propia existencia do colectivo corría perigo levan a súa pegada». También destacan «a súa perseveranza para manter viva a asociación na crítica que sufre entre 1994 e 1997».