El sistema de Reyco, Foz, de que cada trabajador cobre el día del mes que quiera, es novedoso en Galicia en empresas grandes

FOZ

Iván Marrube, director general de Reyco
Iván Marrube, director general de Reyco XULIO VILLARINO

Iván Marrube, gerente de la  firma de transportes radicada en Foz, afirma que «este novo sistema chega para quedarse»

18 mar 2023 . Actualizado a las 22:55 h.

Dice Iván Marrube, director general de Reyco, que muchos de los alrededor de 200 trabajadores de la empresa de logística y transportes con sede en Fazouro (Foz), utilizaron por primera vez Payflow -la aplicación de la que disponen para poder solicitar, en cualquier momento del mes, el ingreso de la parte del salario correspondiente a los días trabajados- para comprobar si lo que decía la directiva era cierto. «Querían saber se era verdade e se recibían os cartos na conta corrente», relata. Unos meses después, el uso de esta herramienta, asegura, se ha extendido.

Marrube asegura que en cuanto Reyco comenzó a ofrecer esta app, la incredulidad no era solo cuestión de los trabajadores, sino también de otras empresas. «Cando o falaba con outros xerentes, había moitos que non o crían de entrada. Como é iso de que os traballadores cobren cando queiran?», explica. De hecho, asegura el director general de la empresa mariñana, «no ámbito galego non temos constancia de que ninguén máis a estea utilizando, agás grandes superficies de supermercados».

Para la directiva de Reyco, esta posibilidad es algo natural. «Todo o mundo na súa vida ten imprevistos, e deste xeito non ten que pasar o mal trago de ter que pedirlle un adianto ao xefe. Tan sinxelo coma iso: cando eles queren, cobran sobre o soldo que levan gañado. E en dous minutos perciben esa parte da nómina na súa conta corrente, sen solicitar autorización a ninguén», expone.

Consultado sobre si los trabajadores usan habitualmente esta herramienta o se guardan la opción para una emergencia, Marrube manifiesta que «estase a usar moito máis do que pensabamos. Hai un pequeno porcentaxe que non o usa, pero outros moitos empregados si. Saben que non van chegar apurados a fin de mes. Está interiorizado como unha posibilidade máis, e hai traballadores que aos 15 días piden ingreso. É habitual», ahonda.

¿Hay algún perfil predominante de operario que solicite de forma habitual el cobro de parte de su salario con anticipación? «Son traballadores que non queren chegar apurados a fin de mes ou que planifican e pagan unhas vacacións por anticipado para cando chegue o momento estar máis folgados», indica.

«En Reyco gústanos estar á última na medida do posible, e pensamos que isto chegou para quedarse», opina Marrube, que insiste en que «a idea é que isto sexa constante no tempo. Planificámolo ben e ímolo manter a longo prazo», concluye.

La firma sumará en 2023 entre 20 y 30 camiones y conductores y selecciona personal para Fazouro

Reyco cumplirá en 2025 sus 30 años. Para este 2023 espera aumentar su flota de camiones y de conductores, y también incrementar el personal de sus oficinas en Fazouro y Valencia. La empresa cuenta también con sede en Irún y abrirá otra en Italia.

«Seguimos con plans de crecemento. Temos abertos procesos de selección, estamos facendo actualmente entrevistas e nas oficinas de Fazouro imos incorporar entre dez e doce persoas, e outras tantas na delegación de Valencia», concreta Marrube. Reyco facturó en el pasado curso 36 millones de euros, su récord de facturación.

«Ademais, no 2023 imos incorporar máis camións á nosa flota, entre 20 ou 30 unidades, e daquela aumentar tamén entre 20 e 30 empregos. Agora mesmo hai falta de suministro polo que che entregan os vehículos case un ano despois. Pero toda aquela persoa que estea disposta a facer transporte internacional, cos sacrificios que conleva de estar fóra da casa, estamos en disposición de darlle traballo, se non é agora sería cuestión de meses», añade.

En Reyco hay trabajadores de unas 20 nacionalidades y la edad media del personal es baja, apunta Marrube. «Nos condutores hai un problema xeral en Europa, son maiores. En España, de 55 anos para abaixo, hai moi poucos, case ninguén ten o carné de camión. Pero nas oficinas, a media debe estar nos 30 anos», precisa.

«Este é un equipo humano que traballa con moito esforzo e humildade e a verdade é que paso a paso imos cumprindo os obxectivos», remata.