Sada propone a la Xunta llegar a acuerdos para evitar nuevas inundaciones

La Voz SADA / LA VOZ

A CORUÑA

MARCOS MÍGUEZ

El alcalde pide una solución definitiva para la canalización del río Maior y Fontoira

20 ago 2019 . Actualizado a las 12:16 h.

El alcalde de Sada, Benito Portela, ha trasladado a la conselleira de Infraestruturas, Ethel Vázquez, un escrito para «poder falar e conveniar, á maior brevidade posible, e concretar entre ambas Administracións, autonómica e local, os acordos precisos para evitar inundacións na vila de Sada». Es el paso dado tras saber que Sada será incluida en la evaluación previa para ser reconocida como Área de Riesgo Potencial Significativo de Inundación (Arpsi) y como solución para los problemas generados por la canalización de los ríos Maior y Fontoira por el centro urbano.

«É preciso que saibas que durante moitos, demasiados anos, lévanse producindo sucesivas inundacións no barrio de Cantalarrana («zona cero» dos asolagamentos), situado a escasos metros do centro urbano, con un enorme prexuízo para todos os veciños que alí residen. Todas elas foron inundacións de diferente intensidade mais, o 30 de marzo de 2016 a gravidade das mesmas acadou cotas importantes ao deixar asolagado todo o barrio e parte do centro de Sada, véndonos na obriga de ter que evacuar á xente de moitas casas afectadas e producindo danos materiais de consideración», rememora el alcalde en el escrito y recuerda a la conselleira que desde ese día se ha reclamado intervenciones a la Administración gallega para lograr una solución definitiva. Portela indica que la petición ya fue transmitida a la anterior conselleira, Beatriz Mato, «mais a situación na canle do río segue a ser a mesma que aquel fatídico 30 de marzo de 2016», señala.

El regidor expone, además que el pleno acordó en febrero del 2017 pedir colaboración a la Xunta, que el Concello ha abordado el acondicionamiento del barrio de Cantalarrana con fondos propios y ayuda financiera de la Diputación, unas intervenciones que entienden que «paliarán o risco de inundacións en momentos puntuais de chuvias intensas, pero que non son a solución definitiva a un problema certamente máis complexo».