Miñones pide a la Xunta que «que sume e non reste» respecto a los fondos europeos de recuperación

Dolores Vázquez CULLEREDO

CULLEREDO

CLAUDIA DOCABO

Recuerda que se opuso en Europa a esta financiación, que ahora reclama y de la que gestiona ya el 55 % de 1.600 millones

05 ago 2022 . Actualizado a las 12:56 h.

«Pídolle a Xunta que sume e non reste», indicó este viernes, durante un acto en Culleredo, el delegado del Gobierno, José Manuel Miñones, respecto a los planes de recuperación con fondos europeos. Preguntado expresamente por la respuesta del Estado a la petición de la Xunta de respaldo para el proyecto de la multinacional japonesa Showa Denko en A Coruña, aseguró que el Ministerio de Industria «leva traballando meses coa propia empresa, e con Alu Ibérica sempre estivemos ao lado da empresa e dos traballadores buscando saídas e cando se pechou, dando saída ao espazo. Nese sentido sei que o propio secretario xeral de Industria estivo en contacto para buscar novos investimentos». Sin embargo, apostilló que «é cousa de todos, a Xunta ten moito que  dicir e a empresa ten que presentar un proxecto que sexa viable e polo tanto que poda ter financiamiento por parte dos plans de recuperación ou de calquera das outras liñas abertas polo Ministerio de Industria para financiar proxectos». Recordó que en la reunión entre la secretaria del Estado con el presidente de la Xunta se le pidió que «nos digan que proxectos son para eles tractores para financiar na segunda fase do plan de recuperación, e mesmo a semana pasada enviouse unha carta a Xunta para que nos trasladen eses proxectos que teñen en mente para que serán financiados desa outra segunda fase». 

Respecto a las críticas lanzadas por el presidente gallego a los Pertes y el reparto de fondos europeos, Miñones remarcó que es una postura que no es nueva. «Dende o momento en que se puxo en marcha o plan de recuperación o expresidente da Xunta críticou o mesmo e non apoiaron nen tan sequera este plan de recuperación do cal agora están a buscar financiamiento e fixeron unha campaña en Europa para que non fora real o plan de recuperación», cuestionó. Frente a ese posicionamiento, Miñones destacó que es un plan que deja en Galicia 1.600 millones de euros, de los que el «55 % de los fondos foron transferidos a Xunta e terá moito que dicir a Xunta da execución dese plan de recuperación que ten enriba da mesa e son 1.600 as empresas que conseguiron financiamento e nesa liña imos seguir».

Asimismo, apuntó que muchos Pertes están ya comenzando a sacar sus fases, como es el caso del centrado en el sector del naval de Ferrol que se presentará este viernes.

Respecto al real decreto del ahorro energético, reclamó su cumplimiento. Remarcó que las consecuencias del cambio climático ya se ven con los incendios y la sequía, por lo que entiende que es una cuestión sobre la que hay que tomar medidas. «Sorprénderme que estea escoitando por parte de representantes de Xunta medidas que se poñen en marcha, non sei cales son as medidas que está a Xunta pensando, se anunciou algunha ao respecto deste problema que temos enriba da mesa». Hizo una llamada a la colaboración máxima de todos los sectores y especificó que buscarán fórmulas de vigilancia hablando con las fuerzas de seguridad, la Fegamp y la Xunta. «O obxectivo final non é o seguimento senón poñer en marcha as medidas e que logremos reducir o que pide a UE», afirmó.

Asimismo, respecto al retraso en la entrega de los trenes Avril, dijo que «Talgo ten un compromiso emriba da mesa que ten que cumprir e se están a estudar as diferentes medidas dende o ministerio para conseguir canto antes que os trenes estean e se hai algún tipo de consecuencia tomala tamén».