La Xunta invirtió en la comarca 97 millones de euros desde el 2018

Carla Elías Martínez
Carla Elías FERROL

FERROL

Los jefes territoriales ponen en marcha encuentros de trabajo en la zona

22 nov 2019 . Actualizado a las 05:00 h.

Analizar las actuaciones ejecutadas y los proyectos pendientes en cada comarca son los objetivos de las reuniones de trabajo que han iniciado los jefes territoriales de la Xunta de Galicia en la provincia de A Coruña. Buscan acercar a los vecinos el trabajo que se está desarrollando y la gestión ordinaria del Gobierno autonómico, y ayer celebraron la primera correspondiente a las comarcas de Ferrolterra, Eume y Ortegal, donde el jefe provincial, Ovidio Rodeiro, analizó por áreas el trabajo que lleva a cabo el equipo.

«Como primeira conclusión falamos de que a Xunta ven de investir nestas tres comarcas, nos programas máis importantes, sen contabilizar os gastos sanitarios, educativo ou en xustiza, un total de 97 millóns de euros dende o ano 2018 ata o actual contabilizado do ano 2019», indicó Rodeiro. El jefe territorial de la Xunta hizo hincapié en las actuaciones desarrolladas en el área de empleo y formación dado que esta comarca se trata de «unha das zonas de Galicia coa taxa de paro máis alta». «Se está apostando pola formación para o emprego. Tres dos programas máis importantes de Xunta son os obradoiros para desempregados, as accións formativas para desempregados e os plans integrais de emprego. Son 53 cursos, tres programas integrais e chegamos a formar a 1.150 persoas en esta situación cun investimento de 3,7 millóns de euros», explicó Rodeiro. Cifra a la que se suman los programas para la contratación de colectivos en riesgo, la juventud y las mujeres, a través de los que se facilitó la contratación de 161 personas con una inversión de 1,3 millones de euros. O la adhesión de Narón al programa de mejora de parques industriales, con una inversión de 100.000 euros este año.

Otra de las áreas clave que se abordó durante la reunión de trabajo fue la cobertura que se está dando a través de los programas más importantes de la Xunta en Política Social. «No servizo de Axuda do Fogar colaboramos con todos os Concellos da comarca e se destinan ao ano 7 millóns de euros, subvencionando 9,7 euros por hora prestada; coa Risga financiamos 3,1 millóns de euros na comarca para 599 persoas; e cos concellos colaboramos co Plan Concertado con 783.000 euros para manter os servizos sociais», destacó el responsable. Anunció que As Somozas y Cerdido contarán con dos nuevas Casas Niño el año que viene y que se suman a las inauguradas en Vilarmaior y Monfero, además de las Casas do Maior en Vilarmaior y Monfero.

«Esixiremos que se cumpran os pregos de condicións no comedor do CEIP A Gándara»

 

La Voz

Durante la reunión también trataron cuestiones de actualidad como las quejas de los padres de A Gándara por el comedor escolar. «O comedor é de cátering por xestión indirecta, se rexe por uns pregos de condicións e que ninguén teña dúbida de que a Xunta vai esixir que se cumpra», destacó el responsable del área de Educación, Indalecio Cabana. También garantizó que los menús están diseñados por nutricionistas y también comprobarán que no hay alteraciones en ellos.

Por otra parte, Ovidio Rodeiro garantizó el compromiso autonómico con la rehabilitación del casco urbano de Ferrol. «É a cidade de Galicia e de todos os cascos históricos da comunidade onde máis se está a invertir para recuperala. Temos 5,8 millóns de euros comprometidos para rehabilitar 13 edificios adquiridos no 2018. E pretendemos chegar a 30 edificios coa convocatoria do ano 2019 o que supón o maior investimento público en toda Galicia neste senso», avanzó Rodeiro. Y pidió al Concello de Ferrol que aclare en qué parcela se ubicará la residencia de mayores. «Seguimos á espera da definición do Concello da ubicación da residencia, neste momento é a única cidade que falta por aclarar cal será a parcela», instó.

El foco, en el saneamiento y la sanidad

 

La Voz

Entre los años 2018 y 2019, la Xunta destinó más de 22 millones de euros a obras de saneamiento, sendas peatonales y refuerzo de firmes. «Un dos investimentos máis importantes son os 7 millóns destinados á Malata, co que se rematará o saneamento integral da ría de Ferrol na que se investiu en total 100 millóns de euros», destacó el delegado territorial de la Xunta en A Coruña, Ovidio Rodeiro. Recordó que tras conseguirse este hito, el gobierno autonómico pondrá el foco en el saneamiento del rural ferrolano. «Nos orzamentos do 2020 contamos con 100.000 euros iniciais, ata un total de 3,1 millóns de euros ata o ano 2022 para cofinanciar o 25 % do investimento necesario pero o Concello, como competencia propia, ten que conseguir os fondos para o 75 %», recordó.

Será uno de los principales proyectos autonómicos de futuro. Rodeiro también destacó el sanitario. «Sen dúbida, o gran avance no eido sanitario serán os investimentos que se están realizando para a renovación integral do complexo hospitalario universitario de Ferrol que terá un custe de 130 millóns de euros. Estamos rematando a fase 0 de reordenación de servizos e obras previas cun investimento de máis de 5 millóns de euros e no 2020 contaremos con 17 millóns para avanzar na fase de construción de dous novos edificios», detalló.