El bajo precio de la leche dificulta la remontada del sector ganadero

ANA F. CUBA ORTIGUEIRA

SAN SADURNIÑO

ANGEL MANSO

Granjeros de la comarca ven «ridícula» el alza de tres euros por tonelada que aplica alguna empresa

27 ago 2017 . Actualizado a las 05:00 h.

¿Por qué no sube el precio que cobran los ganaderos gallegos por la leche, pese a la demanda existente y las cotizaciones históricas alcanzadas por la mantequilla, uno de los productos de referencia en el sector? «Galicia é excedentaria, produce máis do que consume, pero o conxunto de España é deficitaria, e tanto a manteiga coma o leite en po disparáronse na bolsa. Sempre se lles bota a culpa do prezo do leite a estes produtos cando están baixos, ¿pero por que non se repercute agora que están polas nubes?», se pregunta Andrés Saavedra, granjero de O Ermo, en el municipio de Ortigueira.

«Galicia sempre é o último sitio, cando sobra leite en Francia vén leite de alí para as industrias que traballan aquí. Agora, o prezo base [sin contabilizar las primas que dependen de la calidad del producto] está nuns 0,28 euros o litro, moi por debaixo do que levamos anos demandado como un mínimo digno [0,34]. Isto, cando se sabe que hai falta de leite en todos lados e que a manteiga cotiza a prezos históricos e o leite en polbo tamén subiu», abunda David Arnoso, productor de O Forgoselo, en San Sadurniño.

En algunos contratos firmados recientemente se ha aplicado un incremento de tres euros por tonelada, lo que equivale a 0,003 por litro. «É ridículo», denuncia Saavedra, «cando a empresa que o recolle aquí a ese prezo pasou de pagalo de 0,30 a 0,36 en Francia. En Asturias ou Cataluña tamén subiu máis que aquí». Si una firma láctea consigue leche a 0,283 euros el litro, el resto de la industria va detrás y se niega a un alza mayor. Y la capacidad de presión de los productores es mínima: «Ou firmas ou non che recollemos o leite», resume Saavedra. «Os sindicatos, que son os que nos representan, sexamos afiliados ou non, non se están movendo», critica Arnoso. A esto se suma la dificultad de unir a un sector tan atomizado.

«Os galegos somos os últimos da cola, algún contrato asinouse a 0,29 euros o litro, tres ou catro céntimos menos que en Asturias. Só hai un país que está na situación de Galicia, Polonia», lamenta Eliseo Cebreiro, ganadero de Bardaos (San Sadurniño). Con estos precios, coinciden, «a ver quen é capaz de remontar».