La odisea de los viajeros del vuelo Bilbao-Santiago: «Non entendemos que nos desvíen para aterrar en Asturias, sabendo que hai incendios»

O.S. REDACCIÓN

GALICIA

Pasajeros del vuelo de Iberia Bilbao-Santiago llegando a Lavacolla poco antes de las ocho de la mañana del viernes. G. N.

Un grupo de quince viajeros del vuelo Bilbao-Santiago aún llegó esta mañana, casi catorce horas después, a Galicia tras permanecer media noche en una gasolinera asturiana. «Foi o condutor do autobús, ante a falta de respostas, quen decidiu traernos de noite por Ponferrada», aclara una de las pasajeras

01 abr 2023 . Actualizado a las 22:05 h.

Sin apenas dormir. Así continúa esta mañana la conocida actriz Soledad Felloza. La también contadora de historias viajaba en el vuelo Bilbao-Santiago, cuyo pasaje se vio envuelto en una odisea desde ayer por la tarde. El avión, que despegó en hora, a las cinco y diez de la tarde, debería haber aterrizado en Compostela una hora después, pero el fuerte viento obligó a desviarlo. «Vimos que o avión intentaba coller a pista, pero era complicado», admite Felloza. «Todos entendimos que se desviase a outra cidade, pero puidendo aterrar noutro lugar, o que non comprendiamos é que nos levasen a Asturias, sabendo que nesa zona hai incendios. Víase o fume dende o aire», señala.

Tras llegar el avión a la terminal de Avilés sobre las 18.30 horas continuaron los percances. «Se a esa hora estivese xa no aeroporto o autobús facilitado por Iberia poderiamos vir a Galicia sen problema, porque a estrada aínda non estaba cortada, pero o problema foi que non chegou á terminal ata tres horas máis tarde», continúa la narradora oral. «En total deberiamos ir no vó sobre 55 persoas. Delas só 15 agardamos a que chegase o autobús. O resto volveu a Galicia en taxi ou buscou outros medios. Na pasaxe había bastante xente maior. Tamén, avós con netos», precisa.

Cumplida la espera, sobre las 21.00 horas partió del aeropuerto de Oviedo el autobús con esos 15 pasajeros, en un trayecto que también se vio interrumpido. «Creo que non chegamos a andar nin 15 minutos. O lume estaba preto do asfalto. Estabamos na A-8 e había varios kilómetros de retencións», revive aún con preocupación. «O primeiro é salvar as casas da xente afectada. As autoridades actuaron como deberían. É normal que se cortase a estrada», concede sin titubeos. «O que non entendiamos era a falta de resposta de Iberia. Eu levaba xa varias horas deixándolle mensaxes á compañía. O chofer tamén agardaba instruccións», comenta Soledad Felloza. «No autobús había xente con dificultade respiratoria e comezaba a notarse o fume», constata.

«O chofer decidiu achegarse a unha gasolineira, pero os incendios estaban preto. Foi entón cando se detivo noutra, en Novellana, para que puidesemos tomar algo. Debían ser, aproximadamente, ás 22.00 horas da noite», repasa la narradora oral.

Pasajeros del vuelo Bilbao-Santiago, a la una y media de la madrugada, a la espera de noticias de Iberia en el autobús estacionado en la gasolinera de Novellana en Cudillero. G. N.

«Alí nos quedamos ata as 01.30 horas da madrugada. O condutor seguía sen saber que facer e propuxo intentar achegarnos a Galicia máis polo sur, por Ponferrada. Para todos nós foi unha decisión acertada. Horas despois vin que a situación nesa zona da gasolineira tamén estaba complicada. Se non chega a reaccionar rápido o chofer, ao mellor veriamonos en problemas», añade la narradora agradecida.

El largo periplo aún finalizó a las 07.40 horas de este viernes cuando el autobús llegó a Santiago. «Creo que nunha situación así a resposta de Iberia non pode ser a través dun contestador virtual», defiende Felloza. «Comprendemos a excepcionalidade do momento, e a conduta de toda a pasaxe foi de calma, pero creo que había outras solucións, como, incluso, que nos ofrecesen pasar a noite en Oviedo ou Avilés e volver hoxe», sostiene dolida. «Son as 11.00 horas e seguimos sen resposta. Sénteste como desamparada», concluye.