«Esperamos hai xa décadas polo novo pavillón, que é unha gran necesidade»

JOEL GÓMEZ SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO CIUDAD

SANDRA ALONSO

El director del colegio de Lavacolla asegura que reconsideraron su negativa inicial y acordaron continuar con el libro digital

09 ago 2017 . Actualizado a las 15:07 h.

El colegio público Rodríguez Xixirei, de Lavacolla, tuvo un final de curso con enorme dinamismo: además de ganar un premio de Voz Natura, el proyecto de la Fundación Santiago Rey Fernández-Latorre, por sus iniciativas de educación ambiental, comenzó una nueva experiencia de implicar en la vida escolar a peregrinos que pasan ante el centro educativo. Asimismo, rectificaron la decisión de dejar el libro digital y acordaron dar una nueva oportunidad a este material didáctico. Y recibieron la confirmación de que va a edificarse al fin un nuevo pabellón, en un solar anexo a las dependencias escolares, un proyecto por el que esperan «hai xa décadas, e que é unha gran necesidade para o noso funcionamento», afirma su director, Pedro Meijide.

Se habló muchas veces de ese esperado pabellón «xa desde a década de 1990, e agora parece que vai en serio, con financiamento e apoio decidido das consellarías de Medio Rural e Educación, e do Concello. Será un pavillón que nos servirá de salón de actos, ximnasio, espazo para refuxiar o alumnado cando chove moito, ou onde facer actividades extraescolares, sobre todo deportivas. Agora dispomos dun ximnasio pequeno, inadecuado e insuficiente para esas actividades. De feito, os últimos anos tivemos que pedir prestados salóns de actos para realizar o festival de Nadal, e hai dous anos fomos ao do asilo de San Marcos, e en decembro de 2016 ao Cersia en San Lázaro, porque non cabiamos aquí», explica Pedro.

Cuentan con que el nuevo pabellón sea realidad para el curso 2018-2019 y, fuera del horario escolar, podrá ser utilizado por el vecindario de Lavacolla.

Ese pabellón potenciará aún más un colegio que ha duplicado el alumnado los últimos años, y en el que han crecido la oferta de servicios y de actividades del alumnado.

El director sostiene que el próximo curso está previsto continuar con la educación ambiental, y prestar mayor atención a la presencia de peregrinos en el entorno del colegio «pois pode servir para que o noso alumnado coñeza outras culturas, practique idiomas e obteña outras vantaxes. O certo é que quizá ningún outro colexio de Santiago teña tan próximo o contacto con persoas que veñen peregrinando á cidade, pois no noso caso pasan por diante da porta, e vemos que están felices con que se lles preste atención, porque ás veces non lles resulta fácil contactar coa xente de Santiago aínda que queiran», manifiestan.

Y continuarán con el libro digital. Esta decisión resultó compleja. Inicialmente, en mayo, decidieron abandonar el proyecto, porque no les convencían sus prestaciones y había familias de alumnado que lo usaba que incluso había comprado libros de texto también en papel, lo que consideraban un contrasentido.

Sin embargo, decidieron rectificar a final de curso: «influíron diversas circunstancias. Primeiro, os novos materiais, máis modernos, con que vai dotar a Consellería de Educación aos centros, con ordenadores máis atractivos e máis rápidos. Tamén, que a consellería se comprometeu a mellorar as nosas instalacións este verán, para gañar en velocidade de acceso a Internet e resolver as moitas dificultades que tivemos estes dous cursos pasados. E pesou igualmente que parte das familias do alumnado que se debe sumar en setembro ao libro dixital pensaban que era interesante e non entendía que nos saísemos; por iso acordamos continuar, polo menos de momento», explica Pedro Meijide.

Director. Pedro Meijide dirige el colegio público de Lavacolla los últimos años, en los que el centro aumentó la matrícula y creció en oferta de actividades.

Escolares y vecindario. El nuevo pabellón, al lado del colegio, se prevé que será de uso del vecindario fuera del horario escolar.