Sanidade apela a «pecar de prudentes» ante la posibilidad de que el 4 de diciembre se inicie la desescalada

El conselleiro avanzó que el plan para retomar la normalidad «será o máis homoxéneo posible» y «seguramente» contemplará perfiles diferentes para zonas urbanas y no urbanas

El conselleiro este sábado en la presentación de la nueva Unidad de Ictus en Santiago
El conselleiro este sábado en la presentación de la nueva Unidad de Ictus en Santiago

Santiago / La Voz

Las restricciones que se han adoptado para frenar la pandemia del covid-19 y que afectan a la mayoría de Galicia «supoñen esforzo importante para a poboación e para alguns sectores» y se han impuesto «para ter unha certa estabilidade no tempo, para catro semanas e hoxe estamos na segunda. Temos que ter paciencia, porque en xeral os resultados ainda non están a ser os que todos esperábamos; con algunha excepción que si se está cumplindo. Temos áreas sanitarias onde vemos con preocupación que non se acadan os obxectivos a pesar da da dureza das medidas. Por iso insisto no esforzo adicional que temos que facer todos» valoró el conselleiro de Sanidade, Julio García Comesaña, esta mañana en Santiago acerca de la situación de la pandemia.

Se trabaja en el plan de desescalada autonómico, que «será o máis homoxéneo posible» y que «seguramente terá un perfil de aplicación ás zonas urbanas e outro probablemente diferente ás zonas non urbanas». No se prevén medidas importantes para levantar las restricciones actuales antes del día 4, aunque se valorarán «se hai algunha circunstancia» que lo aconseje, como ocurrió en O Carballiño y Verín, dijo.

En las decisiones que se adopten para mantener las medidas y restricciones actuales, o modificarlas, influyen diversos parámetros, como la evolución del número de casos, la presión sobre los recursos sanitarios en especial los hospitalarios, y otras situaciones. Además, «no caso das desescaladas é importante a estabilidade, a constancia e o mantemento no tempo», precisó. No se pueden extrapolar los criterios que se siguieron para levantar las restricciones en O Carballiño, porque esta comarca ourensana tiene unas circunstancias peculares y diferentes a la situación de áreas como la de Santiago, afirmó.

Santiago, Vigo, O Carballiño, Verín

En el caso de Santiago, donde hay una buena evolución de la pandemia los últimos días, avanzó que «preferimos pecar de prudentes. Temos certo optimismo, en vista da evolución dos datos, tanto de casos novos como da situación do hospital, que tamén é unha cuestión importante. E dentro dese optimismo prudente vamos ser reservados e vamos seguir analizando os datos como facemos todos os días, e especialmente nos comités clínicos dos martes e dos venres. De momento temos que seguir insistindo en facer ese esforzo adicional que fan todos os galegos e as galegas e seguir cumprindo a normativa e as restricións, porque son en beneficio de todos».

 Respecto a Vigo, donde la evolución no es así de positiva, manifestó que es una de las áreas que preocupan «porque non deixan de subir o número de positivos. Si que baixaron lixeiramente os pacientes hospitalizados, ou deixaron de medrar; e na uci aínda non se ve ese resultado. E outros parámetros como a taxa de positividade dos PCR teñen que mellorar. O que si se produciu foi unha freada no crecemento; deixou de crecer e mesmo diminuiu a incidencia acumulada a 14 días; outros parámetros non os estamos a ver no temo que esperabamos. De aí que estamos pedindo aos habitantes de Vigo como a toda Galicia ese esforzo final que temos que facer para que estas medidas duras den resultado, que baixe a presión na uci e na hospitalización aos niveis que tíñamos hai un tempo e poder ter unha vida máis normal, sen tan restrición», resaltó el conselleiro.

 García Comesaña felició al vecindario de Verín y municipios limítrofes por el comportamiento y por la buena evolución. Respecto a las quejas en esa zona ourensana porque no se han levantado las restricciones como en la de O Carballiño indicó que se acordó mantener las medidas en Verín «un pouco máis, non moito máis seguramente» y recordó que «no Carballiño comezaron un pouco antes que en Verín coas restricións. Animo os veciños de Verín para que aguanten un pouco porque están la liña correcta a nos vindeiros días estarán como no Carballiño».

Datos por concellos en la web

Informar de la situación de los municipios como se empezó a hacer hoy en la web del coronavirus de Sanidade era un compromiso, anunciado en el Parlamento, dijo. Se facilitan los «datos activos nos últimos 14 días por concellos, e a incidencia acumulada por tramos, co criterio do Ministerio». Avanzó que esos datos «a 7 días non se van dar. A 14 días cremos que é unha información axeitada, é o que están facendo outras comunidades autónomas».

 Cuando hace unos días la consellería comenzó a facilitar mapas «non había os criterios de niveis de alerta que despois se consensuou no Consello Interterritorial. E o que fixemos agora foi adaptar os datos, falar de incidencia acumulada a 14 días, como se indica», agregó.

 Test de antígenos

Acerca de los test de antígenos para buscar positivos de la enfermedad del nuevo coronavirus, el conselleiro destacó que «son uha ferramenta diagnóstica máis que estamos a utilizar no Sergas. Hai aproximadamente un mes que se utilizan nos servizos de urxencias, levamos como 5.000 test feitos de antíxenos en urxencias. Tamén se estiveron probando en atención primaria cun resultado satisfactorio; de xeito que desde este luns comezou a distribución a todos os centros de saúde de primaria e nos PAC. É unha ferramenta diagnóstica coas indicacións oportunas de cando usalos e para que tipo de pacientes».

La vacuna

García Comesaña señaló que Sanidade «formamos parte do grupo de traballo que se creou no Ministerio para decidir o protocolo do uso das vacinas, tanto en distribución, a que poboación se van pór e en que momento». El documento que se elabora con esas indicaciones se presentará «o vindeiro mércores pola tarde no Consello Interterritorial e temos que agardar. Estamos traballando nel». Son medidas coordinadas con el grupo equivalente da UE y que después « adaptaremos a Galicia», precisó.

Galicia reduce los positivos diarios en más de cien, pero repuntan A Coruña y Vigo

la voz

La positividad se sitúa en el 8,6 % de media, pero Pontevedra está en un 13 %

 Galicia ha detectado 561 nuevos positivos por COVID-19 en 24 horas, más de un centenar menos que el día anterior, con lo que rompe la tendencia al alza observada en las últimas dos jornadas. Esto es así gracias a los descensos que han registrado la mayoría de área sanitarias, a excepción de Vigo y A Coruña-Cee, que han subido ligeramente, y Pontevedra-O Salnés, que se ha mantenido.

En concreto, según consta en los datos actualizados este sábado por la Consellería de Sanidade, con cifras hasta las 18,00 horas del viernes, el área viguesa continúa como principal foco de contagio en la Comunidad gallega, con 171 nuevas infecciones detectadas, tres más.

Seguir leyendo

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
4 votos
Comentarios

Sanidade apela a «pecar de prudentes» ante la posibilidad de que el 4 de diciembre se inicie la desescalada