Patrocinado porPatrocinado por

La Xunta acudirá al Tribunal Constitucional si se aprueba la Ley de Cambio Climático «tal e como está redactada»

Francisco Brea
Fran Brea RIBEIRA / LA VOZ

SOMOS MAR

Rosa Quintana visitó las instalaciones del Clúster de Acuicultura en Ribeira
Rosa Quintana visitó las instalaciones del Clúster de Acuicultura en Ribeira CARMELA QUEIJEIRO

La conselleira do Mar, Rosa Quintana, lo anunció este miércoles en una visita al Clúster de Acuicultura, en Ribeira

08 abr 2021 . Actualizado a las 17:34 h.

Los diputados del Congreso votarán este jueves la Ley de Cambio Climático y la conselleira do Mar, Rosa Quintana, anunció en una visita que realizó al Clúster de Acuicultura, ubicado en Ribeira, que la Xunta recurrirá al Tribunal Constitucional «se a lei publícase tal e como está redactada a día de hoxe. É prexudicial para a cadea mar-industria de Galicia e nós xa presentamos todos os informes e alegacións posibles».

Quintana pidió a los congresistas gallegos que antes de votar sobre el diferente articulado que tiene el texto «o pensen con cabeza». Hizo referencia a los informes emitidos por la Asesoría Xurídica Xeral da Xunta y el Consello Consultivo de Galicia, «que declaran que os artigos 18.3 e 18.4 son inconstitucionais. Se os deputados queren defender un sector estratéxico galego, teñen estes informes que dan forza para posicionarse en contra e pedir que se supriman estes artigos»

La conselleira aseguró que «quita seguridade xurídica ás empresas que están nas costas e non ten razón de ser. As industrias superan as inspeccións medio ambientais e tecnicosanitarias. Alguén pensou que sería de Boiro ou Ribeira se as industrias que teñen que ver coa produción ou transformación dos produtos do mar hoxe non tiveran seguridade xurídica para investir e seguir medrando?». Por ello, considera que es de «sentido común» suprimir los artículos 18.3 y 18.4 de la ley.

Rosa Quintana reprobó la actuación del Gobierno central por querer «reformar a lexislación en materia de Costas pola porta de atrás, a través da Lei de Camio Climático. Se se quere facer unha modificación, poñámonos a traballar nela, pero non introduzamos cambios noutra lei, que nada ten que ver, xerando inseguridade xurídica a industrias que están a traballar perfectamente na nosa costa».

Asimismo, la conselleira lamentó que Galicia «leva anos advertindo» que la ley «é prexudicial para o complexo mar-industria de Galicia». También que el Ejecutivo autonómico «participou en todas as mesas de traballo ás que foi convocado e presentou os informes e as alegacións correspondentes co obxectivo de paliar os efectos negativos desta normativa».

La representante de la Xunta incidió en que «Galicia seguirá traballando da man do complexo mar-industria da comunidade» con el objetivo de darle seguridad jurídica y garantizar «a continuidade de máis dun cento de insdustrias asentadas no litoral que están en risco, así como o futuro doutas 5.000 edificacións, entre as que se atopan colexios e centros de saúde, situadas en terreos de dominio público marítimo-terrestre».

Dar pasos para ser autosuficiente en la producción de almeja

Rosa Quintana visitó Ribeira para hacer de puente «entre dos sectores fundamentais, como son as confrarías e o Clúster de Acuicultura». Estuvo acompañada del presidente de la Federación Galega de Confrarías, José Antonio Pérez; y de sus homólogos de Lugo, Basilio Otero, y A Coruña, Daniel Formoso. También participó en la visita el gerente del Clúster, Santiago Cabaleiro, y el alcalde de Ribeira, Manuel Ruiz. 

En el encuentro explicó a los presentes en qué consiste el proyecto presentado por la Xunta para optar a los fondos europeos Next Generation. Por una parte, está «desenvolver o incremento da produción da semente de ameixa, tanto en criadoiros como en produción natural», reforzando así la producción del bivalvo en Galicia, dando pasos hacia una autosuficiencia que permita no depender de otros países. 

Según explicó Quintana, el plan tiene entre sus objetivos «avanzar na coordinación dos esforzos e capacidades de investigación existentes neste ámbito e na aplicación demostrativa do coñecemento dispoñible asociado a estes recursos».

Para ello, es necesario desarrollar tareas como «o estudo de mecanismos para a captación de semente de moluscos, un plan de viabilidade para a produción en criadeiro e estudos de posibles efectos como consecuencia do cambio climático, así como o reforzo de poboacións naturais e estratéxicas de conservación». La Xunta pretende así satisfacer la demanda del sector para «mellorar a produción marisqueira, tendo en conta que a produción de semente actual na comunidade é insuficiente».

Más trabajo y riqueza

Asimismo, la conselleira do Mar recalcó que otro de los objetivos de esta iniciativa es mejorar «os ingresos dos profesionais e promover a creación de empregos ao contar con zonas de traballo moito máis produtivas». Para conseguirlo, Quintana afirmó que es fundamental «a colaboración entre a Administración, o sector e a investigación. Isto é, impulsar a triple hélice do sector pesqueiro, a ciencia e a Administración pública na actividade e traballar en común».

En esa ecuación entra en juego el Clúster de Acuicultura, que desde hace 20 años lleva a cabo «proxectos fundamentais para o desenvolvemento do sector acuícola galego», explicó su gerente, Santiago Cabaleiro. En las instalaciones ubicadas en Punta Couso se desarrollan vacunas para peces y «sistemas para facer máis sostible e produtiva a acuicultura». Cabaleiro apuntó que el Clúster tiene «capacidades, coñecemento e o compromiso de transferir a tecnoloxía que desenvolvemos para facela accesible a todo o sector mar-industria de Galicia».