Pepe Barro repasa en un libro el diseño gráfico gallego

La Voz

VIGO CIUDAD

XOAN A. SOLER

AGENDA | Ateneo Atlántico organiza un encuentro en torno a la imagen relacionada con Galicia

21 may 2019 . Actualizado a las 05:00 h.

El salón de actos de AulaD (Elduayen, 36, sótano 1º) acoge a las 19.30 horas la presentación del libro Máis que ver. Cen Historias do deseño na Galiza (Edicións Xerais), de Pepe Barro. Contará el acto con la participación de Carlos Bernárdez. Pepe Barro, profesional con más de cuarenta años de ejercicio, hablará, a través de diversas historias contenidas en su último libro, Máis que ver, de diseño gráfico como reflejo de la cultura de un país. Hace una genealogía de las imágenes iconográficas gallegas, y un recorrido por el diseño propio de la vida gallega.

Pepe Barro se dedicó en los últimos años a anotar ideas y temas de interés. Ese trabajo fue recopilado en la publicación Máis que ver. Cen historias de deseño na Galiza, en donde repasa los símbolos más representativos que conforman la cultura gallega. «A imaxe non é valorada. Así como aprendemos gramática e todo o que ten que ver coa escrita ou a palabra, deixamos de lado a comunicación visual», afirmaba el autor eumés a La Voz cuando fue publicado el libro. «Consumimos as imaxes coma quen respira, sen ser conscientes», añadía. Con este trabajo divulgativo pretende ayudar a comprender el significado de muchos de los emblemas que nos rodean.

Barro, en su trabajo, se detiene en muchos temas relacionados con Santiago, porque «sempre tivo moito peso na iconografía de Galicia». «A simboloxía relacionada co Apóstolo e a cidade moitas veces é a mesma que se emprega para representar o galego, algo que sucede dende a Idade Media ata os nosos días», continuaba.

Uno de los ejemplos más claros es el de las conchas de vieira, que presidieron el escudo de Vigo hasta 1813. «As máis antigas que coñecemos son do século XI e aparecen nas tumbas dos peregrinos. E, na arte, as primeiras asociadas a Compostela ou ao Apóstolo datan do XII e áchanse en igrexas. Pero pouco a pouco a cuncha empeza a ser a abreviatura de ambos, e como Santiago é un estandarte galego os símbolos que o rodean empezan a ser os de Galicia», explicaba el autor