La Audiencia echa por tierra la denuncia por una «trama corrupta» en Valga

La Voz VALGA / LA VOZ

VALGA

ROSA ESTEVEZ

El alcalde mostró su satisfacción por el cierre de un proceso, iniciado por Valga Viva, que duró 5 años

16 mar 2024 . Actualizado a las 05:00 h.

La Audiencia de Pontevedra ha notificado al Concello de Valga su decisión de avalar el archivo del proceso judicial iniciado hace cinco años por Valga Viva, formación de la órbita de En Marea que en 2019 presentó una denuncia por prevaricación contra el alcalde, el secretario y el interventor. La decisión, explicó el alcalde Bello Maneiro (PP) en rueda de prensa, «reforza ao equipo de goberno e ás figuras do secretario e do interventor municipais e bota por terra a espiral de denuncias iniciada no seu día polos grupos da oposición».

La interposición de la denuncia la había anunciado Luis Villares, portavoz nacional de En Marea. Se hablaba desde esa formación de la existencia de una «trama corrupta» en Valga. «Acusábasenos de delitos gravísimos», explicaba el regidor. Aunque ya el juzgado de Caldas que estudió el caso en primer término decidió su archivo, una cascada de recursos hizo que el asunto siguiese vivo en la vía judicial hasta ahora. «O xulgado deixou claro nas súas sucesivas resolucións que dos feitos denunciados só eran afirmacións e xuízos de valor totalmente subxectivos e sen ningún indicio probatorio», indicó el alcalde en su comparecencia.

Según informa el gobierno local, los autos judiciales hacen hincapié en que «a cobertura dos postos de secretario e interventor en réxime de acumulación foi autorizada pola Xunta de Galicia, e que o cobro de dietas denunciado xa fora obxecto de anteriores pronunciamentos por parte dos tribunais do Contencioso-Administrativo, que tampouco atoparon ningunha irregularidade. Ademais, engade que o Tribunal de Cuentas concluíu que eses pagos en concepto de dietas teñen cobertura legal e non supuxeron vulneración algunha da normativa». «Sobre os outros asuntos que incluía a denuncia, referentes a supostas irregularidades nun contrato de reforzo administrativo e na composición dunha mesa de contratación, o pronunciamento xudicial é o mesmo: non hai nada ilegal», dijo con contundencia Bello Maneiro.

A juicio del alcalde, a lo ocurrido en Valga en los últimos años se pueden aplicar muchos refranes. Entre ellos, «que as mentiras caen polo seu propio peso ou que o tempo pon a cada un no seu lugar». En ese sentido, se mostró orgulloso de que el tiempo «a nós mantennos aquí, no goberno de Valga, e ao señor Castiñeiras púxoo fóra da corporación. E todo pola vontade expresada polos veciños nas urnas, que é o máis satisfactorio». «Nin os xuíces nin os veciños de Valga creron as mentiras e as difamacións das Mareas nin do PSOE de Valga e isto debería servir de advertencia para os que veñen detrás», dijo el regidor popular.

El alcalde confía en que a partir de ahora se abra una nueva etapa en Valga en la que la vida municipal deje de estar judicializada. «Nós sempre estamos abertos a escoitar propostas», dice, aunque reconoce que le gustaría que desde la oposición se pidiesen disculpas. No son las únicas que reclama. Bello Maneiro afeó al Colexio de Secretarios e Interventores (Cosital) que durante todo el proceso no saliese en defensa de los dos funcionarios de Valga afectados. Y reprochó también a la Fegamp y a la Femp que ni siquiera hubiesen dado una llamada de apoyo al Concello de Valga «cando estaba a ser atacado sen ningunha base, como está quedando demostrado nas reiteradas resolucións xudiciais».