Xavier Alcalá, en Viveiro: "Sen ler non se pode andar pola vida»

JAMILA GONZÁLEZ VIVEIRO / LA VOZ

A MARIÑA

Carmen Novo González fue la encargada de ofrecer el pregón infantil en la Feira do Libro.
Carmen Novo González fue la encargada de ofrecer el pregón infantil en la Feira do Libro. pepa losada< / span>

El escritor leyó ayer el pregón inaugural de la Feira do Libro

14 ago 2012 . Actualizado a las 07:00 h.

La Feira do Libro de Viveiro, que estará en los jardines Noriega Varela hasta el jueves, se inauguró ayer a las 13.00 horas. El encargado de realizar la apertura fue Antonio Fernández Maira, presidente de la Federación de Libreiros de Galicia, quien destacó que la feria de Viveiro es «a que mellor responde aos obxectivos». A continuación, tomó la palabra la directora de la feria, Mari Carmen Lage, quien hizo hincapié en que cada año es más la gente que se acerca a la feria del libro, y volvió a destacar el gran potencial femenino que hay entre los autores gallegos, expresando su sentimiento de que la Real Academia Gallega «debería meter a algunha muller máis».

Después de estas dos intervenciones, Carmen Novo, que recientemente recibió el premio para jóvenes talentos otorgado por Coca-Cola, leyó su pregón infantil, sintiéndose «moi ben» por poder «amosar á xente o que penso da lectura». Para ella, leer no es simplemente «comprender o escrito», sino que para alguien que creció «entre lendas de cabaleiros e princesas», leer es «sentir unha historia allea como propia» o «poder ser moitas persoas distintas». También afirmó que a medida que una persona va creciendo, «buscas outros libros que te inspiren, xa que os libros transmiten sabiduría, experiencia, e fante medrar por dentro». Para finalizar, la joven definió la lectura como «un mundo donde os soños non teñen límite».

El pregón inaugural lo leyó Xavier Alcalá, que es considerado «un dos mellores escritores da literatura galega», según palabras de Fernández Maira. Alcalá empezó a hablar «con aparente desconexión, pero conectadamente» sobre el ciclo de vida de la literatura y de los libros. «Unha cousa é a literatura e outra o libro, que está nunha crise da que nunca vai saír; non ten nada que ver o que era fai vinte anos, o que é, e o que non vai ser». Alcalá defendió que hay que dar paso a las nuevas formas digitales de lectura, por lo que tanto escritores como libreros «deben chegar a un consenso», para que la literatura siga adelante «sin saír lastimada»; concluyendo que «sen ler non se pode andar pola vida, porque sen ler un non aprende a expresarse ben».