El tren de Renfe-Feve por la costa ya no parece importarle a casi nadie

José Francisco Alonso Quelle
josé alonso RIBADEO / LA VOZ

A MARIÑA

Solo Viveiro, Ribadeo y Burela asistieron a la reunión ayer en Ferrol, «un fracaso»

21 oct 2017 . Actualizado a las 14:30 h.

Había ciertas expectativas suscitadas en torno a la reunión convocada ayer por Renfe en Ferrol para hablar sobre el futuro del ferrocarril Ferrol-Ribadeo. Pero el resultado, a tenor de las manifestaciones de los alcaldes asistentes, fue muy decepcionante. Además de por la falta de resultados, por la inconcreción, también por el hecho de que no asistiese al acto ningún alcalde ni representante de los concellos afectados donde gobierna el Partido Popular (en el caso de A Mariña los de Barreiros, Foz, Cervo, Xove y O Vicedo) y porque tampoco lo hiciese la conselleira de Infraestruturas. Por A Mariña solo acudieron Fernando Suárez y Alfredo Llano, los alcaldes de Ribadeo y Burela (este último también en su condición de presidente de la Mancomunidad) y el teniente de alcalde de Viveiro, Jesús Fernández, concejal de Facenda y de Mar.

Al concluir la reunión, los alcaldes y los representantes municipales que asistieron, de los concellos de Ferrol, Narón, San Sadurniño, Moeche, Cerdido, Ortigueira, Cariño, Valdoviño, Cedeira, Ribadeo, Burela y Viveiro, divulgaron un comunicado conjunto criticando que tras llevar 18 meses «denunciando intensamente a situación de abandono do servizo de transporte ferroviario da liña Ferrol a Ribadeo, que vertebra o norte galego e presta servizo aproximadamente a un 10% da poboación galega», acudieron a la reunión convocada por Renfe en el edificio administrativo de la Xunta de Galicia en la plaza de España de Ferrol: «E queremos manifestar a fonda decepción polo inconcreto resultado da xuntanza, a nosa sorpresa e o malestar polo que consideramos unha falla absoluta de respecto institucional por parte do Goberno galego e a confirmación da despreocupación de Renfe e A Xunta de Galicia por estas comarcas (Ferrol, Ortegal y A Mariña) e o seu trasporte público».

Interés general

Sobre los alcaldes ausentes, inciden en que al margen de las siglas, el deterioro del servicio ferroviario también afecta a los ciudadanos de sus concellos.

Ayer Renfe explicó lo que lleva hecho para mejorar el servicio desde el mes de junio, pero los alcaldes explicaron que cualquier medida está supeditada a que los trenes funcionen: «Cómpre lembrar que esta semana entraron en taller tres máquinas desta liña. Por moito que adecúen horarios, se os trens fallan non facemos nada», manifestó Beatriz Bascoy, alcaldesa de Moeche, que ejerció de portavoz.

Comisión de trabajo

Finalmente, se decidió crear una comisión de trabajo con el alcalde de Burela, Alfredo Llano; Beatriz Bascoy, y la concejal ferrolana María Fernández Lemos . «Poderemos avanzar en detalles de horarios e ampliación de percorridos, ben necesarios, mais o problema de fondo é que se Renfe e o Goberno galego non cren nesta parte do territorio, non facemos nada e o tempo transcorrido sen avanzar así o indica», dicen los alcaldes en el comunicado divulgado al término de la reunión.

«Só se aplican medidas para disimular un pouco»

Alfredo Llano, como presidente de la Mancomunidad, expresó su decepción por los escasos avances: «Si que se falou de que se ía pintar algunha máquina, de que se ía colocar algunha máquina de chocolatinas nos trens. Falouse de que van substituír aos revisores por un sistema de autoventa, de tarxetas moedeiro, etc. Total que son medidas para disimular un pouco de aplicar algunha tecnoloxía nos trens, pero o que é o compromiso de levar tren de calidade, con certa cadencia e que serva como servizo público de viaxeiros, iso non o arrancamos».

Suárez: «Non cren no tren; levamos anos pedindo que se faga o apeadeiro das Catedrais»

«Non creen no futuro do tren na Mariña. Para mostra As Catedrais, que move medio millón de persoas ao ano e a vía pasa a 200 metros. Levamos anos pedíndolles que fagan alí un apeadeiro, ou que movan o de Esteiro. Pero nada. Todo son escusas, cando resulta que con este apeadeiro o tren podería ser rendible, pero manteñen o de Esteiro, que ten unha media de 1,5 pasaxeiros ao día. Comenteino alí e quedáronse pasmados. Agora que imos aprobar o plan de As Catedrais ímolo propoñer outra vez, e a ver que din», manifestó el alcalde de Ribadeo, Fernando Suárez.

Jesús Fernández: «Máis do mesmo, os avances son moi pequenos»

«Eles chegan, moi amables, moi educados, botan o seu discurso, que están traballando e que queren mellorar, pero na realidade non se ve nada, porque non hai vontade. É o mesmo discurso que na reunión de maio. O único que avanzaron foi que en lugar de tres persoas no taller agora teñen 11, para a reparación de máquinas. Despois falan de facer recontos de pasaxeiros, métodos para cobrar, de pintar algún vagón, renovar asentos... pero cando lles pregunto se se está a cumprir o calendario de inversións ou se se fixo a solicitude a Fomento para cambiar horarios, non responden nada. E o dos alcaldes do PP non ten nome. Pasa como coa sanidade. Parece que están noutra galaxia», manifestó Jesús Fernándezl, concejal de Facenda e Mar en Viveiro.