¿Pili Pampín en versión anime? Xaime y Antón Miranda lo hacen posible en el nuevo videoclip de Ortiga
A MARIÑA
Los cervenses recrean el surrealismo de la versión remix de la canción popular O Galo, recurriendo a la conocida estética japonesa de animación y a la inteligencia artificial
20 ene 2023 . Actualizado a las 18:01 h.«Por este anime sí que me faría otaku», «Para despertar brutal», «Tremendísimo», «Amén». Son algunos de los primeros comentarios que ya ha recibido el último videoclip obra de los cervenses Xaime y Antón Miranda, para Ortiga en su nuevo O galo (Remix) con Pili Pampín, a quien podemos ver en una nueva e inesperada versión: ¡Anime! La más pura estética de animación japonesa mezclada con un clásico de la canción gallega y una artista habitualmente más conocida por otro tipo de registros, nos hacen frotar los ojos ante lo que están viendo. Esta última creación, que ha sido lanzada al filo de las doce de la madrugada del miércoles a este jueves y con muy buena reacción por parte del público (casi 1.600 visualizaciones en las primeras doce horas), es la segunda en la que los Miranda ponen juntos su grano de arena audiovisual con el arte sonoro de Ortiga y Pili Pampín, después del trabajo de Xaime con Eu chorar chorei.
«Foi ver como podiamos trasladar ese mesmo surrealismo ao videoclip. A forma máis fácil era a animación»
De O Galo (Remix), explica Xaime Miranda, «xa sacamos o tráiler do videoclip antes e vimos que tivo bastante repercusión en redes sociais. Por exemplo, en Twitter xerou moita expectativa. Supoño que a medida que pasen as horas, as visitas irán subindo». A la propia Pili Pampín, comenta, le ha generado satisfacción el resultado, sobre un tema popular base, O galo, en el que también aparecen trozos de otros como Na beira do mar y Ollos verdes son traidores al más puro son electrónico. En lo que respecta a su correlación con el videoclip, el director señala lo clara que tuvieron la idea original: «Todo foi ao escoitar a canción, a miña reacción foi a mesma que tén a xente agora co video: 'Deus, vaia mestura máis surrealista!' A partir de aí, foi ver como podiamos trasladar ese mesmo surrealismo ao videoclip. A forma máis fácil era a animación, porque en imaxe real non podiamos poñer a Pili Pampín loitando contra bots. É unha fantasía absoluta. Así que nos deu polo anime... Non sei por que».
«Avances tecnolóxicos están a producir unha revolución enorme na arte e non deseño»
«Agora hai ferramentas novas que permiten facer cousas máis asequibles», indica Xaime Miranda, añadiendo: «Antes entre dous algo así era imposible, fai un par de anos. Agora xa saen moitos avances informáticos novos, que permiten automatizar e simplificar moitos procesos, ainda que este traballo foi igualmente laborioso. Avances como por exemplo machine learning, que está a producir unha revolución enorme tanto no mundo da arte como na do deseño. Son ferramentas de intelixencia artificial, unha revolución absoluta». Concretamente en el caso del videoclip O Galo (Remix) de Ortiga y Pili Pampín, continúa: «O motivo de facelo foi para explorar. Por exemplo as imaxes de Pili Pampín e Chicho de Ortiga están feitas con esa axuda tecnolóxica».
Es un camino que Miranda no duda en seguir recorriendo, dentro de su exitosa trayectoria como director y en este campo, el de los videoclips, con alrededor de 70 ya realizados para distintos artistas y grupos, fundamentalmente en Galicia: «Vamos a seguir, porque dá moito xogo. De feito xa temos un par de proxectos». «Estas ferramentas _pronostica_ van cambiar a forma de facer estas cousas, en tema de animación». Desde hace tiempo, recuerda, «non se entende a música sen o seu acompañamento visual» aunque la tendencia actual también está encontrando otras vías creativas y de difusión, como por ejemplo la plataforma Tik Tok. «E formatos máis breves, máis que videoclips que duren toda a peza da canción», apostilla.
«Asociabas a Pili Pampín ao ao mundo máis folclórico e a Luar, pero reinventouse totalmente»
Sobre esta colaboración de Pili Pampín con Ortiga, Xaime Miranda destaca de la artista gallega que «asociábala ao mundo máis folclórico e a Luar, pero reinventouse totalmente» y se ha prestado a colaborar con diferentes grupos de estilos musicales diferentes al suyo, dando a luz combinaciones interesantes y con un punto atrevido como ahora podemos comprobar desde el canal de YouTube de Ortiga.