El futuro espeleoparque de A Mariña piedra a piedra: una experiencia escolar de sobresaliente

y. garcia MONDOÑEDO/LA VOZ

A MARIÑA

CEDIDA

Alumnos del Martínez Otero de Foz que visitaron Rei Cintolo en Mondoñedo y otras zonas geológicas de interés: «Quedarse a escuras na cova foi o que máis lles sorprendeu»

17 jul 2023 . Actualizado a las 14:47 h.

La tierra que pisamos, A Mariña, es un verdadero potencial a la hora de imaginar posibilidades de promoción y divulgación que se nos puedan ocurrir. A veces parece que aún queda mucho por hacer, pero la buena noticia es que se están asentando ahora cimientos de lo que en un futuro, sin poder hablar aún de plazos concretos, podría manifestarse como la joya por descubrir. Sin una bola de cristal delante ni poderes de visualización, lo que se conoce es lo que se materializa hoy, como en el caso del espeleoparque, avalado ya de base por la multitud de puntos de interés geológico que enriquece la comarca. Rei Cintolo es una pieza central y como tal forma parte de la ruta que ya en primavera se realizó dentro de las actividades del Geolodía 2023 a nivel nacional. A final de curso, se llevó a cabo también una experiencia piloto escolar, con alumnos de cuarto de ESO del colegio Martínez Otero de Foz, cuyo tutor entonces y profesor de Lingua Galega, Marcos Loureiro, explicó cómo fue la clase práctica que los chavales supieron apreciar.

«Non moitas veces somos conscientes de ver todo o que hai na Mariña. Ten un abano de posibilidades enorme» (Marcos Loureiro, tutor de cuarto de ESO en el Martínez Otero de Foz el curso recién finalizado)

Para ellos fue toda una aventura descubrir una Mariña que desconocían y una interesantísima vivencia en primera persona de cómo es la evolución geológica de la costa, gracias en este caso a la colaboración de la Federación Galega de Espeleoloxía e Canóns. «O espeleoparque _señalaban_ é un espazo cunhas formacións xeolóxicas moi variadas nunha extensión relativamente reducida. O obxectivo deste itinerario era visitar xeositios, tanto en superficie como subterráneos, que presentan formas moi diversas despois de sufriren varios procesos de disolución. Deste xeito, visitaron os acantilados de papel en Morás, A Frouseira, Ameixoada e, para rematar a actividade, introducíronse na Cova de Rei Cintolo, que lles encantou, a todos e a todas. Tivemos de guía a Carlos, ao que lle damos moitas grazas polos seus coñecementos e pola súa amabilidade». «Gustou moitísimo, como para repetila», señalaron.

«A actividade, como está montada _ahondó Loureiro_ paréceme moi boa idea pois combina a explicación teórica da evolución das rochas de caliza. Así se conciencia sobre os períodos históricos e xeolóxicos. Para os nenos foi algo moito máis que lúdico. Dos 20 rapaces que ían só un xa entrara antes en Rei Cintolo. Quedarse a escuras na cova foi o que máis lles sorprendeu».