Ha nacido una marca de trajes de baño diseñados en la comarca, Sel Parapar

Yolanda García Ramos
yolanda garcía VIVEIRO / LA VOZ

A MARIÑA

XAIME F. RAMALLAL

Silvia Parapar idea desde Vieiro, en Viveiro, bañadores y bikinis cuya confección, en Portugal, está hecha pensando en el medioambiente en una primera colección inspirada en La Bella Otero

10 abr 2025 . Actualizado a las 18:43 h.

La denominada Operación Bikini hace buena que ya comenzó. Aunque, a sabiendas de lo fría que está el agua aún en la comarca, de momento nos referiremos a ella como Operación Neopreno. Bromas aparte, porque el emprendimiento es cosa seria, acaba de nacer una nueva marca de trajes de baño diseñada íntegramente en A Mariña, de la mano de la viveirense Silvia Parapar (Viveiro, 1991). Justo acaba lanzando su primera colección, estrenando precisamente el pasado martes la web www.selparapar.com. «A miña idea no futuro é facer prêt-à-porter pero empezo por aquí, porque é o camiño que elixín agora. Ten unha estética romántica pero un pouco subversiva. Non é o romántico clásico. Rompe ese toque. A figura na que me inspirei é a de La Bella Otero». De momento, en la página web están disponibles los artículos en modo pre-order, «porque todavía se están confeccionando, en Portugal, os modelos, que cada semana vou recibindo. Así se alguén quere encargalos xa doulle prioridade a eses e irei añadindo progresivamente, ata que estea colgado todo o stock». En la primera remesa incluye 14 bikinis.

«Tiven claro dende o principio que tiñan que ser tecidos reciclados porque non quero xenerar máis residuos e máis contaminación»

El tejido es muy importante en su concepto de moda de baño: «Son reciclados. Eu só entendo unha forma de ver unha marca, que é hoxe a da moda sostible. Tiven claro dende o principio que tiñan que ser tecidos reciclados porque non quero xenerar máis residuos e máis contaminación cando temos, por exemplo, botellas de plástico en desuso que é do que veñen os tecidos que eu utilizo, cos que se fai o fío de poliéster que fai o tecido. De onde vén traballa con enerxía solar e cunha tecnoloxía coa que os tintes non xeneran tanto residuo na auga, está reducido ao mínimo». Algo así como la filosofía del dar y el recibir: damos cuidado al mar y este nos lo devuelve con creces cuando vamos a la playa. Y si nos metemos en el agua con menos huella ecológica, mejor que mejor. De igual modo deberíamos revisar qué tipo de protectores solares utilizamos. Parapar siempre ha vivido con esa conciencia, de respeto a los animales o rechazando el denominado fast fashion (moda rápida). «Tiña que facer algo que fose acorde cos meus principios cando fixera algo que fose propiamente meu», resalta, después de haber trabajado en estilismo durante ocho años en Barcelona. Quería hacer algo más y un buen día decidió lanzar su propia colección.

MARÍA CEREIJO

MARÍA CEREIJO

Entonces, regresó a su Viveiro natal que le ofrecía mejores posibilidades económicas y un ambiente más tranquilo para diseñar y crear. La venta online le permite llegar a cualquier parte con la moda de baño de Sel Parapar: «Hoxe en día temos esa facilidade e cada vez hai máis xente que pode traballar e vivir nun sitio onde estea a gusto, para todo o mundo». Estudió el grado de Diseño de Moda en la Escola de Arte e Superior de Deseño Mestre Mateo, en Santiago de Compostela. «Cando acabei a carreira non tiña ainda nin a madurez nin os coñecementos como para facer unha marca. Agora con anos traballando puiden ter a oportunidade que non tiven antes», señala.