Creen que un nuevo apagón «supondría» el cierre» de Alcoa

s. c. VIVEIRO / LA VOZ

A MARIÑA

Vista de parte de las instalaciones de Alcoa
Vista de parte de las instalaciones de Alcoa Pepa Losada

El comité se reunió con la comisión de Industria en el Congreso

15 oct 2025 . Actualizado a las 13:47 h.

El comité de empresa de Alcoa San Cibrao se reunió con la comisión de Industria en el Congreso. Les recordaron el acuerdo de viabilidad suscrito entre empresa y comité, «que no se está cumpliendo». Falta el horno de cocción que garantizaría la producción de aluminio y la continuidad de la fábrica.

El comité también expuso sus dudas sobre Ignis, que no ofrece -a su entender- garantías en su sociedad con Alcoa. El comité pidió una intervención pública, temporal, en la fábrica para mayor seguridad. Y critica que el Gobierno no esté dando prioridad a los parques eólicos de Alcoa.

El grupo lucense del PP en el Congreso, que también se reunió ayer con representantes del comité, cree que un nuevo apagón eléctrico supondría el cierre de Alcoa en San Cibrao.

Francisco Conde, diputado y exconselleiro de Industria, recuerda que «na actualidade o Goberno de Pedro Sánchez está a incumprir con todos os compromisos que asumiu na firma do memorándum coa Xunta mantendo un prezo eléctrico case tres veces máis caro que en Francia e un 40% respecto a Alemaña: unha barreira moi difícil de superar xa que lastra notablemente a competitividade da factoría».

Señala Conde que o «Goberno do Estado segue sen aplicar as bonificacións ás empresas polas compensacións de CO2 “que non cobren a totalidade dos 917M€ que as empresas pode chegar a compensar, polo que os 600M€ que se bonifican na actualidade son claramente insuficientes».

Francisco Conde lamentaba en otro momento que o Goberno central «manteña bloqueados os parques eólicos de Alcoa, que xa tiñan a DÍA aprobada, así como a inexistencia de medidas para compensar os custes dos servizos de axuste para reforzar o sistema eléctrico e evitar un segundo apagamento, que están a incrementar a factura de familias e empresas».

«Despois da advertencia de Rede Eléctrica Española a semana pasada sobre un segundo apagón é imprescindible que o goberno garanta o suministro eléctrico porque iso suporía o peche da factoría de Alcoa en San Cibrao, na Mariña lucense», señaló finalmente el diputado popular Francisco Conde.