La vida en un bar: gerente y única empleada que abre 14 horas al día

marco pereira / j.a. ALFOZ / LA VOZ

ALFOZ

Rocío Fernández Pernas, de 28 años, regenta la cafetería de la Casa da Cultura de Alfoz, que le exige un gran sacrificio personal pero también le da satisfacciones

04 sep 2024 . Actualizado a las 10:24 h.

Rocío Fernández Pernas, de 28 años, y vecina de Alfoz, decidió hace un año darle una nueva vida a la cafetería de la Casa da Cultura de la localidad. Cogió el timón de un establecimiento que llevaba varios años cerrado y lo abrió al público en agosto del año pasado, destacando por elaboraciones como las pizzas artesanas, raciones y la comida que sirve también a su clientela para llevar.

«Estudei Hostalería no IES de Foz e fixen Servizos en Restauración», comenta Rocío Fernández, sobre la que fue la base de su formación académica como hostelera, si bien aclara: «Xa comecei con 16 anos na Finca Galea, e traballei na Cambota, Confitería Méndez e fixen a apertura do hotel Oca de Foz, entre outros».

Con todo, su ilusión era regentar su propio negocio: «É algo que quixen sempre. Tiven a sorte de que xurdiu a oportunidade de coller a cafetería da Casa da Cultura e desde o 3 de agosto do 2023 son eu quen a leva», declara.

La concesión fue por un plazo de cinco años, «so que se renova de ano a ano sempre que o concesionario queira, como é o meu caso. E no suposto de que pasados os cinco anos queira seguir, faríase un contrato de renovación. Esa é a miña intención».

Antes de llegar Rocío Fernández, el establecimiento llevaba cerrado un lustro: «Si, cinco ou seis anos. Saíra a subasta, pero non o collía ninguén. Entón vin a oportunidade e decidinme». Sus sensaciones en este tiempo han sido muy positivas: «Recoñezo que estou moi contenta cos resultados que está dando».

El establecimiento abre de lunes a viernes, de ocho de la mañana a diez u once de la noche, y los sábados de diez de la mañana hasta cerrar. Rocío es la gerente y única empleada, lo que supone para ella llegar a trabajar del orden de 14 a 15 horas al día. Cierra domingos y festivos: «É certo que o sacrificio persoal é moi grande, pero estou contenta. Gústame este traballo e penso seguir aquí, Traballar para ti ten a súa parte boa e a parte mala. Ao ser autónoma tes que sacrificarte máis e tes máis dores de cabeza, pero tamén gañas máis. E se es empregado tes o teu horario, aínda que en hostalería é flexible porque se tes clientes non te vas ir e deixalos sen pechar; tes o teu salario, e non tes maiores complicacións. Pero a min gústame o meu negocio, levalo e atendelo como a min me parece. E de momento estou contenta así».