Cajoto comunica que Coira ya asumió la gestión de la residencia de Foz y rechaza negociar con el BNG

La Voz

FOZ

Pleno en Foz
Pleno en Foz PEPA LOSADA

El regidor focense se cierra a abordar de nuevo las condiciones del pacto para un gobierno bipartito, como reclamaban los nacionalistas

27 dic 2024 . Actualizado a las 10:49 h.

El alcalde de Foz, el socialista Francisco Cajoto, confirmó este jueves con un comunicado que prensa que la nacionalista Zoraida Cora «é a nova responsable da xestión da residencia e centro de día, desde o pasado martes, 24 de decembro». El regidor aseguró además que «non imos renegociar en ningún caso» las condiciones del acuerdo entre PSdeG-PSOE y BNG para un gobierno de coalición, cuyos términos «están asinados e en vigor».

La gestión de la residencia de Foz ha generado controversia en el bipartito focense. En mayo, la mesa de contratación adjudicó a la empresa CK Sénior Gestión el contrato del geriátrico, que incluía una subida de las tarifas. Una plataforma de familiares de usuarios se constituyó contra el alza de los precios y la todavía concesionaria, Idea, presentó un recurso ante el Tribunal Administrativo de Contratación Pública de Galicia (Tacgal), que en julio paralizó la nueva contratación. En septiembre, BNG y PP, que criticaron el aumento del coste de las plazas y cuestionaron que ese margen pudiese aliviarse a través de ayudas de emergencia social, como alegaba el PSOE, votaron en contra de la concesión, y en diciembre el Tacgal ratificó su postura. Cajoto comunicó entonces su decisión de delegar las competencias sobre el centro residencial en Coira, que tiene una dedicación parcial reconocida.

«Cedemos a delegación na residencia e centro de día despois do bloqueo á adxudicación polo acordo de Partido Popular e do BNG. O voto negativo á proposta da mesa de contratación, ademais do desprezo ao traballo administrativo de tantos meses, trouxo unhas consecuencias económicas moi negativas para o Concello, en concepto de indemnizacións ás empresas que se presentaron ao concurso e ás facturas mensuais de máis de 30.000 euros, que pagamos con fondos de todos os focegos e que nos adebeda a Xunta», argumenta Cajoto.

«Tiñamos que superar esta parálise administrativa e agora o Bloque ten a oportunidade de levar adiante a xestión que considere, co compromiso do PSOE de que o único límite estará na legalidade: imos facilitar en todo momento a aprobación dos expedientes, conforme ao modelo que plantexen. Hai que poñerse a traballar desde xa, e a concelleira Zoraida Coira ten á súa disposición todos os expedientes e as portas dos nosos despachos para todo o que precise», apunta el regidor.

«Estamos satisfeitos da rectificación e de que a concelleira Zoraida Coira asuma as competencias que ten delegadas. O BNG incumpriu o pacto de goberno, non respectando a independencia das áreas», resalta.

El BNG había reclamado a cambio de gestionar la residencia una renegociación de las condiciones del bipartito, al asumir una nueva competencia que no había sido pactada inicialmente. Cajoto rechaza «renegociar en ningún caso uns termos que están asinados e en vigor (...) Non lle pedimos nada ao Bloque en contrapartida pola cesión, só que sexa leal ao acordo, vixente para toda a lexislatura», manifiesta Cajoto, que emplaza al PP «a colaborar co BNG e o goberno na definición do modelo de xestión da residencia, que parece comparte cos nacionalistas».