Miño precisa que se talarán en la playa 102 árboles en su mayoría de las dunas

D. Vázquez MIÑO / LA VOZ

A CORUÑA

Los del paseo se mantendrán, a excepción de los que supongan un riesgo

30 mar 2022 . Actualizado a las 08:38 h.

El Concello de Miño precisó este martes que el proyecto de regeneración de las dunas de la playa Grande de Miño, que Costas tiene a exposición pública y para el que estima una inversión de 1,7 millones, no supondrá la desaparición de todo el arbolado que se encuentra en paralelo a la carretera que une Perbes con Miño. Remarcan que «as árbores que se van a tallar son as da zona dunar, xa que son prexudiciais para este espazo natural». En el paseo, indican, se retirarán únicamente las que se consideran especies invasoras, las que tengan alguna enfermedad, como es el caso de los pinos en los que se detectó procesionaria, y las que por su ramaje supongan un riesgo para los peatones.

«Nos planos do proxecto pódese apreciar o que se vai a tallar (puntos morados) e os tocóns que se eliminarán (círculos laranxas). No resto non se actuará, agás que estean enfermos ou representen risco de caída», especifican desde el consistorio. Atendiendo a lo que marcan esos planos, un total de 102 ejemplares serán eliminados, la mayoría en la zona de la playa más cercana a la desembocadura del río Baxoi, además de retirar numerosos tocones. En la zona se plantaron numerosos árboles que se secaron, para lo que se cavaron hoyos, que se llenaron con tierra y en donde ahora crecen plantas invasoras, que no podrían sobrevivir en la arena, por lo que se pretende desarrraigar esos ejemplares.

«No Concello de Miño cremos que este proxecto é unha gran nova para o municipio e para a contorna natural que rodea á praia Grande, xa que permitirá rexenerar un espazo que foi agredido durante ducias de anos», comentó el alcalde, Manuel Vázquez Faraldo, respecto al proyecto. «Ademais do beneficio medioambiental tamén se poderán ver outros como a instalación dunha rampla ao carón da caseta de socorrismo para mellorar a accesibilidade ou a substitución da pasarela de madeira por outra dun material máis acorde coa contorna, máis fácil de manter e que solucionará os problemas de seguridade actuais», afirma.

Mientras que desde Demarcación de Costas, que es quien promueve este proyecto, destacan que «el objetivo primordial de esta actuación es la protección y recuperación del medio natural mediante la corrección de los impactos y la reordenación de los usos». Para ello se proyecta la retirada del relleno del antiguo campo de fútbol, recuperando el espacio para la marisma, la eliminación de las especies exóticas e invasoras de las dunas, para las que se propone un balizado, y la ordenación de los accesos peatonales.

JANET GONZALEZ VALDES

Petición para que las marismas se incluyan en la Red Natura

El BNG anunció este martes que presentará una iniciativa en el Parlamento para que se incluyan las marismas del Baxoi, de las que remarcan sus 93 hectáreas de gran valor natural, en la Rede Natura. «As Marismas do Baxoi estaban incluídas nas propostas de ampliación da Rede Natura tanto de 2008 como de 2012 que o Goberno galego nunca chegou a aprobar e no anterior mandato o goberno local anunciou que ía presentar un proxecto para establecer un ENIL do que tampouco volvemos a saber nada», explican desde el BNG de Miño. «Na actualidade as marismas do Baxoi carecen de algunha figura de protección a pesar dos múltiples anuncios sobre este tema», apuntan, que creen necesaria por la cercanía del proyecto de urbanización de monte Piñeiro. «A inclusión das marismas do Baxoi na Rede Natura garantiría que este proxecto se leve a cabo dunha forma respectuosa co espazo natural», insisten desde el BNG.

«As marismas do Baxoi, na desembocadura do río Baxoi na praia grande de Miño son máis de 93 hectáreas cun alto valor natural como ecosistema costeiro que é fundamental conservar», remarcan.

Por su parte, la organización Ligando de Miño pide que se reflexione sobre el modelo que se quiere para este espacio natural. «A proposta que se fai é seguir apostando polo mesmo modelo, que é unha praia para un uso turístico masivo, o que se fai é un malgasto dos cartos da Administación, nun lavado de imaxe, un rollo propagandístico que non intenta incidir en la recuperación medioambiental da praia, se se vai incidir no mesmo modelo o mellor é quedarse quieto e non malgastar os cartos», estima su portavoz, Miguel Anxo Abraira, que considera que lo que sería necesario es un «debate na vila, que tería que impulsar o Concello, sobre o modelo de praia e o modelo turístico». «Non ten sentido arrincar unhas árbores para que o modelo siga sendo o mesmo, hai unha contradcción absoluta», afirma. «Parece que se pon o acento en que o principal problema medioambiental que ten o ecosistema son as árbores, os plataneiros, cando o principal problema sería a saída da autoestrada e a estrada da praia», cuestiona.

Teme que esa situación se refuerce aún más con el paseo previsto en la otra parte del río Baxoi, que está en estudio y asegura que ya se habló con los propietarios, a los que se les conminó a ceder los terrenos. «Non nos imos avalar nada que veña a reforzar o maltrato a praia e o ecosistema e redunde en medidas negativas para a hostalaría e o comercio, abondo xa están padecendo estes sectores», apostilla.

Abraira también criticó que desde el Concello se respalde como positivo este proyecto para la playa Grande, cuando «ao mesmo tempo está a apotenciar o desbloqueamento do proyecto da urbanización monte Piñeiro».