Irmáns Suárez Picallo recuerda que «Isaac miraba máis aló de fabricar pratos»

La Voz SADA / LA VOZ

A CORUÑA

castro
ANGEL MANSO

El colectivo cultural defiende la protección como bic a todo el conjunto de Cerámicas do Castro

29 ago 2023 . Actualizado a las 18:40 h.

«Que a declaración como ben de interese cultural do conxunto das Cerámicas do Castro non se cinga exclusivamente ao museo non é un capricho nin unha cuestión menor. É recoñecer na súa xusta medida a creación cultural de Isaac Díaz Pardo». El colectivo cultural Irmáns Suárez Picallo defiende la extensión de la protección patrimonial para la factoría de Sada que también acaba de reclamar el BNG.

Recuerdan un precedente: «Seguindo os criterios económicos que argumenta a propiedade, tampouco tería sentido a declaración bic de Sargadelos en Cervo, recuperada por Isaac nos anos 60». Remarcan que «foi no Castro, na fábrica vella, onde naceu a industria cultural creada por Isaac a finais dos anos 40», y recuerdan que esta iba «máis aló de fabricar pratos».

«Non entramos a discutir as vicisitudes económicas polas que tivo que pasar a empresa, o que queremos é defender e non deturpar un legado cultural que está a ser posto en entredito desde posicións estrictamente mercantilistas, desprezando as aportacións de Isaac e Mimina, que teñen máis que ver coa visión dunha Galiza grande e próspera que cunha simple fábrica de pratos», destacan.

Desde el colectivo, instan al gobierno de la Xunta, «que ten a competencia en materia de patrimonio cultural, a que amplíe a declaración como ben de interese cultural a todo o conxunto de Cerámicas do Castro, a principal industria cultural galega do século XX».

En este sentido, califican como «moi preocupante» que la gestión del Museo Galego de Arte Contemporánea Carlos Maside «corresponda a quen amosa una visión radicalmente contraria, e que decidiu renunciar á misión cultural do grupo Sargadelos, traizoando os proxectos fundacionais de Isaac Díaz Pardo e Luis Seoane», sostienen.