La obra, del 2008, es del escultor Francisco Pérez Porto, colaborador de Isaac Díaz Pardo en Sargadelos
15 sep 2024 . Actualizado a las 16:34 h.El Ayuntamiento de A Coruña llevará a cabo la restauración del monumento a Alexandre Bóveda, situado en la plaza Xosé Toubes. La escultura, que fue inaugurada en el 2008 en un acto público en honor al intelectual y referente del nacionalismo gallego en el que participaron numerosas personalidades del mundo de la cultura, presenta signos de deterioro por el paso del tiempo.
La obra es del artista Francisco Pérez Porto, natural de Fene y colaborador en Sargadelos desde el año 1984 con Isaac Díaz Pardo, donde participó como formador en los cursos de verano del taller.
Entre sus intervenciones destaca la creación de los elementos de señalización del Camino Francés en Galicia, de Pedrafita a Santiago. «Ademais, é recoñecido pola súa recuperación e resignificación da olería tradicional buñense outorgándolle unha nova dimensión creativa», destacan desde el ejecutivo local.
En cuanto al monumento de Bóveda, «representa unha imaxe compositiva dividida en catro alturas que simboliza a loita polos ideais galeguistas de Alexandre Bóveda. Na parte superior atópase unha muller loitadora, en representación de Galicia, e baixo ela un grupo de persoas collidos da man que mostran o conxunto dos galegos», describen.
La restauración, con un presupuesto de 7.500 euros, «consistirá nunha limpeza xeral da peza, mantendo a gama cromática orixinal», precisan.