El BNG carga contra el borrador de presupuestos de A Coruña: «O proxecto non é críbel», y el PP se queja de ver las mismas inversiones año tras año

C. D. A CORUÑA / LA VOZ

A CORUÑA

El proyecto del Ayuntamiento incluye 3 millones de euros para mejoras en espacios culturales y edificios como la Domus
El proyecto del Ayuntamiento incluye 3 millones de euros para mejoras en espacios culturales y edificios como la Domus CESAR QUIAN

El portavoz de los nacionalista,  Francisco Jorquera, destaca que es la primera vez desde el 2016 que se prescinde de la ciudadanía en su elaboración

31 ene 2025 . Actualizado a las 16:55 h.

En una primera evaluación de urgencia del proyecto de presupuestos del Ayuntamiento de A Coruña para el 2025, el portavoz del BNG, Francisco Jorquera, pone el acento en que carece de credibilidad. «A documentación foinos entregada esta mesma mañá, polo que deixamos a valoración máis polo miúdo para o peno do vindeiro xoves», apunta Jorquera.

Si bien, desde la formación nacionalista adelantan su malestar contra la iniciativa municipal«O proxecto non é críbel, non conta co apoio de ningún grupo e, alén diso, é o primeiro -desde que en 2016 se puxese en marcha o proceso dos orzamentos participativos- en que se prescinde da participación cidadá na súa elaboración», remarca Jorquera.

Desde el BNG indican que «os precedentes, incumprimentos por parte do goberno local do acordo de investidura asinado co BNG e do acordo orzamentario de 2024, convidan a pensar que este proxecto de contas tampouco resulta críbel». En este sentido, Jorquera añade que «boa proba diso témola, por exemplo, no baixo nivel de execución orzamentaria en 2024 nos capítulos de investimento».

Para la formación «a ineficacia na materialización das contas tivo os barrios como principais damnificados, ao non se levaren a cabo moitas das actuacións previstas en materia de mellora do espazo público, humanización ou mellora e ampliación de parques e xardíns». Además, Jorquera indica que las infraestructuras culturales y deportivas y los equipamientos cívicos de nuestra ciudad «tampouco correron mellor sorte».

Al no haberse cumplido buena parte de las previsiones presupuestarias del 2024, estas se trasladan ahora a las cuentas de 2025, señalan desde el BNG, desde donde dicen que se habían anunciado para este ejercicio numerosas actuaciones que no se realizaron, «e que agora se volven anunciar, entre elas o plan de barrios, o mercado e o centro de saúde e cívico de San Lucía, as melloras nos centros cívicos e nos equipamentos culturais - Domus, Fórum, Teatro Rosalía..., as bibliotecas de Novo Mesoiro e Palavea e o parque de Monte Martelo».

«O papel terma de todo. Unha cousa é orzar e outra, executar. E os antecedentes, a respecto do grao de cumprimento das previsións orzamentais, non son precisamente tranquilizadores», remarca Jorquera, que, en cuanto a la partida que aparece en el proyecto para el Mundial 2030, incide en que «aínda non coñecemos como se vai financiar a reforma e a ampliación do estadio».