Movilización de distintas entidades para exhortar a la Xunta a que resuelva el BIC del Museo Carlos Maside de Sada
A CORUÑA

La Consellería de Cultura asegura que «non existe demora» y advierte que no acabó el plazo
16 jul 2025 . Actualizado a las 18:58 h.Ante la falta de respuesta por parte de la Xunta a la advertencia realizada por Comisión pola Recuperación da Memoria Histórica de A Coruña (CRMH), la Agrupación Cultural Alexandre Bóveda, la Asociación Cultural Eira Vella de Betanzos y la Asociación Cultural Irmáns Suárez Picallo de Sada sobre que el 1 de agosto caducará el expediente para declarar bien de interés cultural (BIC) el Museo Carlos Maside de O Castro, estas entidades pasan optan por pasar a la acción.
Estas asociaciones temen que caduque el expediente, ya que hay dos años para resolver, y ante el interés mostrado por personas a título particular y otras asociaciones a su voz de alarman convocan una reunión el próximo lunes a las 19.30 horas en la sede de Alexandre Bóveda, en San Andrés 36, primero en A Coruña.
En este sentido, este miércoles la Federación de Ateneos de Galicia, entidad cultural y ciudadana integrada por los Ateneos de Santiago, Ferrol, Vigo, Pontevedra, Ourense, Marín y Moaña, se sumaron a la denuncia púbica. «Esiximos á Xunta que resolva de xeito urxente este expediente en defensa do interese xeral e adopte as medidas necesarias para recuperar este proxecto museográfico de incalculable valor concibido por Luís Seoane e Isaac Díaz Pardo en plena ditadura franquista», exponen.
«Non existe demora»
Sin embargo, desde la Consellería de Cultura se precisó ayer a La Voz que «a incoación para a declaración BIC do Museo Carlos Maside, do mesmo xeito que todas as iniciadas en Galicia, conta cun prazo de 24 meses para resolverse, que aínda non rematou, polo que non existe demora».
«Desde a Dirección Xeral de Patrimonio Cultural continúase a traballar no expediente, polo que non podemos facilitar máis información ata que remate o proceso», puntualizan.
La Dirección Xeral de Patrimonio Cultural de la Xunta había publicado la resolución de 1 de agosto del 2023 por la que se ponía en marcha el procedimiento para declarar BIC el museo ubicado junto a la empresa de cerámica actualmente del grupo Sargadelos. La declaración BIC de Cerámicas do Castro es una reivindicación histórica del asociacionismo cultural memorialista porque el Museo Carlos Maside «tamén é un lugar de memoria, como así o repetía o seu fundador Isaac Díaz Pardo», indican las asociaciones.