A obra «Intervalo 2024», de Ana Gesto, gaña o 19.º certame de arte Isaac Díaz Pardo

G. N. REDACCIÓN / LA VOZ

CULTURA

O xurado, posando coa peza gañadora, cuxa composición xoga cunha pota e as cordas e as caravillas dunha guitarra.
O xurado, posando coa peza gañadora, cuxa composición xoga cunha pota e as cordas e as caravillas dunha guitarra.

A artista traballa, enxalza o fallo, «o cotiá feminino, o espazo doméstico e o etnográfico, a través de obxectos cunha forte carga simbólica»

06 oct 2025 . Actualizado a las 20:51 h.

A artista visual Ana Gesto (Santiago, 1978) alzouse coa edición numero 19 do certame de arte Isaac Díaz Pardo —que promove a Deputación da Coruña— grazas á súa obra Intervalo 2024.

O xurado, presidido pola deputada de cultura, Natividade González, e integrado por Elena Bangueses Buceta, Xosé Manuel Buxán Bran, Ánxela Caramés Sales, María Dolores Dopico Aneiros e Iñaki Martínez Antelo, afirma que a obra «resume as características esenciais na traxectoria da artista Ana Gesto. Por unha banda, o cotiá feminino, o espazo doméstico e o etnográfico, a través de obxectos cunha forte carga simbólica. O seu traballo remite a un universo moi persoal no que o corpo da artista a través da performance, nos interpela desde un posicionamento feminista sempre presente na súa práctica artística. Por outra banda, as referencias ao universo sonoro no traballo, nesta peza, coas cordas e as caravillas da guitarra que aparecen en tensión sen chegar a producir sons». Engade ademais o ditame que esta creación vén a ser «unha pausa sonora convertida en obxecto, como unha imaxe sonora e poética: un acorde imposible, detido no limiar do audíbel, como unha memoria que flota entre o visíbel e o que aínda está por acontecer».

Detalle de «Do de peito», unha «performance» de Ana Gesto realizada no 2019 nas Bardenas, en Navarra.
Detalle de «Do de peito», unha «performance» de Ana Gesto realizada no 2019 nas Bardenas, en Navarra. Jesús Alonso

A Deputación, seguindo as bases do concurso, destina ademais 24.125 euros a mercar outras das obras presentadas: La memoria en el corazón, de Carmen Suárez; Czerny, Schule der Geläufigkeit op. 299, erstes Heft, de Ana Pérez; Diario, octubre del 84, de Joan Morera; Pintura Peso 3923, de Carlos Fernández; ConJugar, de Andrea Costas; e América del norte política, de Jesús Victoriano Fandiño.